رئیسی: با سودجویان ارزی برخورد کنید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی( ایستانیوز) سید ابراهیم رئیسی، روز سه‌شنبه ساعتی پس از اظهارنظر در جمع دانشجویان و با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در تلاش هستند نرخ ارز را بالا ببرند و ثابت کنند که قیمت دلار به مذاکرات وصل است، این بار سه‌شنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای برهم  زدن ثبات بازار ارز، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول همزمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.
 
 در این جلسه با تقسیم کار و وظایف دستگاه‌های مختلف مقرر شد برای مدیریت در بازار ارز، با اخذ مجوزهای لازم از سوی نهادهای مسئول و براساس واقعیت‌ها، ثبات و شرایط عادی به بازار ارز برگردد.
 
همچنین گزارش نهادهای مسئول درباره وضعیت بازار ارز ارائه و عوامل مؤثر در تغییرات غیرعادی نرخ ارز به‌ویژه در روزهای اخیر مورد بررسی قرار گرفت و براساس گزارش بانک مرکزی، درآمد ارزی کشور در 8‌ماه گذشته هم در بخش فروش نفت و هم صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته بوده و رکوردهای جدیدی در این زمینه ثبت شده است و نگرانی وجود ندارد.
 
بانک مرکزی اعلام کرده تغییرات نرخ ارز در روزهای اخیر هیچ‌گونه توجیه ندارد بلکه نتیجه عملیات روانی و دخالت عناصر غیراقتصادی و کاذب در بازار است.