راز گرانی‌ها و دلار ۴٢٠٠تومانی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، او در عین حال می‌گوید: ارز ترجیحی را مفید به حال کشور نمی‌دانم زیرا فنر قیمت‌ها را در این چند سال متراکم نگه داشته است.
 
اینکه روایت و برداشت معاون اول از گران‌شدن قیمت کالاها و خدمات چیست و سیاست‌های دولت‌ تا چه اندازه می‌تواند جلوی ماراتن رشد قیمت‌ها را بگیرد، ازجمله معماهای اقتصاد ایران است. مخبر می‌گوید دولت 3سیاست را دنبال می‌کند، اول اینکه، اجازه ندهد فراوانی اجناس دچار اختلال شود، دوم، ثبات قیمت‌ها و سوم، ارزانی قیمت‌هاست.
 
به‌گفته معاون اول رئیس‌جمهوری، 2سیاست نخست دولت در حال اتفاق افتادن است؛ به این ترتیب مردم منتظر تحقق سیاست سوم یا همان ارزانی قیمت‌ها هستند. گذشت زمان ثابت می‌کند که تلقی معاون اول از راز گرانی‌ها چیست و آیا سیاست دولت نتیجه مطلوب را به همراه دارد.
 
به نوشته همشهری، فعلا که مردم نظاره‌گر سبقت قیمت‌ها از همدیگر هستند و تجربه دلار 4200تومانی هم ثابت کرده که رؤیای ارزانی با ارزپاشی تصور باطلی است. گویا سرتیم و هماهنگ‌کننده تیم اقتصادی دولت ریشه تورم را در ناترازی بانک‌ها و کسری بودجه دولت نمی‌داند و اگر هم بداند نسخه‌ای برای پایین آوردن تب قیمت‌ها معرفی نمی‌کند.
 
چنان‌که اگر ریشه تورم درست شناسایی شود، نشستن در ستاد تنظیم بازار منطق ندارد.