بازده دارایی ۲۰ درصدی بانک دی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیرعامل بانک چندی پیش اظهار کرده بود که در سال 1399، بانک دی موفق شد از منظر بازده دارایی‌ها و بازده حقوق صاحبان سهام در جایگاه دوم بانک‌های خصوصی و خصوصی‌شده قرار گیرد.
 
نکته مهم این است که ایا این توفیق تداوم داشته و در سال جاری تکرار می شود؟
 
برای بررسی به این وضعیت نیاز به صورت‌های مالی بانکهاست اما زمان قانونی انتشار صورت‌های مالی شش ماهه بانکها هنوز شروع نشده و بانک ها برای انتشار صورتها زمان زیادی دارند، لذا می توان بر اساس گزارش‌های ماهیانه به نتیجه‌های دست یافت.
 
بر اساس این گزارش، دارایی بانک دی در سال 99 معادل 527 هزار 858 میلیارد ریال بوده است که بر اساس گزارش مدیرعامل بانک دی حدود 20 درصد بازدهی داشته است و به عنوان دومین بانک خصوصی در این حوزه شناخته شد.
 
می توان به توجه به گزارش ماهانه منتشر شده نتیجه گرفت که وضعیت بانک چگونه است. با توجه به اینکه تسهیلات و سپرده بانک که از اقلام اصلی ترازنامه بانک ها هستند، حدود 20 درصد افزایش داشته ، می توان پیش بینی کرد که دارایی شرکت حدود 20 درصد رشد داشته باشد .
 
نکته مهم دیگر اینکه سود خالص بانک دی که در پایان سال 99 حدود 52 هزار میلیارد ریال بوده و از زیان خالص به چنین صعودی دست یافته است و کارشناسان ان رشد را در سال جاری نیز تکرار شدنی می دانند لذا می توان در کل حدس زد که در شش ماهه نخست امسال نیز بازدهی دارایی بانک مانند سال 1399 بوده و در رده اول یا دوم در بین بانک های خصوصی خواهد بود.