بورس در سال ۱۴۰۰؛ گزینه مناسب سرمایه‌گذاری
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزار دستان با بیان این مطلب به سنا گفت: در سال ۱۴۰۰ گروه های فلزی و پتروشیمی به ویژه پلیمر، اوره و متانول انتخاب های خوبی برای سرمایه گذاری خواهند بود.
 
 محمد گرجی آرا با بیان اینکه تعدادی از گروه‌های بانکی هم  از افزایش نرخ تسعیر ارز خود و از محل افزایش عملیات می توانند منتفع شوند، افزود: اگر بحث‌های برجامی و گشایش های خارجی به نتیجه برسد، بانک ها از محل افزایش تراکنش‌های بانکی هم وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد .
 
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در سال جاری انتظار می‌رود بازار سرمایه بازدهی نزدیک  به ۴۰ درصد داشته باشد، گفت: در شرایط فعلی بیشتر باید به سراغ سهم‌هایی رفت که سود تقسیمی خوبی دارند و  عملا  P/E آنها با تقسیم سود نقدی افت می کند و با سودهایی که می سازند برای سرمایه گذاری جذاب می‌ شوند.
 
مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزار دستان تصریح کرد: سهامداری کردن در سال ۱۴۰۰ مثبت ارزیابی می شود و به نظر می رسد که بازار، حداقل از تورم جلوتر باشد؛ ولی سرمایه‌گذاران باید در نظر داشته باشند که آن بازدهی‌های رویایی که در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به دست آمد، دیگر در ۱۴۰۰ تکرار نخواهد شد .
 
وی خاطرنشان کرد: ریسکی هم که بازار می تواند در شرایط فعلی با آن مواجه باشد و سناریوی مقابل تحلیل ما باشد، افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی است .
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد و نرخ بهره بین بانکی از ۲۲ درصد فراتر رود  و نرخ در دسترس بهره در شبکه بانکی افزایش پیدا کند، وضعیت برای بازار سرمایه خوب نخواهد بود .