تسهیلات اشتغالزایی خانگی مددجویان افزایش یافت
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  سقف فردی تسهیلات اشتغالزایی خانگی مدد جویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی وسازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی برای مدد جویان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است. این رقم در سال گذشته از سوی نهاد های متولی 50 میلیون تومان تعیین شده بود. اما در مرداد ماه سال سقف در نظر گرفته شده در یکهزار و سیصد و هجدهمین جلسه شورای پول و اعتبار تغییر کرد.
شورای پول و اعتبار در این جلسه با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و نیز تسهیلات قرض‌الحسنه اعطائی بابت خرید انشعابات و توسعه خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی موافقت کرد.
بر اساس مصوبه این شورا سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال (اعم از مشاغل خانگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، ایثارگران و ...) 1000 میلیون ریال یا 100 میلیون تومان تعیین شد.
پس از این مصوبه در پنج مرداد ماه هیات مدیره بانک مسکن نیز به زیر مجموعه خود مجوز داد این سقف را از 50 میلیون تومان تا سطح 100 میلیون تومان در سال 1400 افزایش دهند.بر اساس این گزارش، دوره بازپرداخت تسهیلات 100 میلیونی اشتغالزایی را 84 ماه یا هفت سال در نظر گرفته است.
بانک مسکن در نامه ای به زیر مجموعه خود درخواست کرده است که برای تسریع در روند پاسخگویی و تکمیل پرونده متقاضیان بلافاصله پس از وصول این نامه نسبت به تعیین شعب اقدام کنند. پس از آن با تماس تلفنی با متقاضیان آنان را برای دریافت تسهیلات به شعب تعیین شده راهنمایی کنند.