آیا کاهش قیمت دلار در راه است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سفر مدیر‌کل آژانس به ایران موجب می شود تا معامله گران‌ سکه و دلار محتاط‌ تر رفتار کنند و خرید و فروش ‌های سنگینی نداشته باشند تا خروجی سفر سیاسی گروسی به تهران مشخص شود.
 
گروسی به ایران آمد ولی معلوم نیست چه تفاهمی درکار است، زیرا پرس‌ تی‌وی می گوید سفر گروسی به تهران «به محدودیت‌های گذاشته ‌شده ازسوی ایران برای آژانس در دسترسی به تصاویر دوربین‌ های‌اش در مراکز اتمی هیچ‌ ربطی ندارد و گفتگوها تنها درباره سرویس برخی تجهیزات نظارتی آژانس خواهد بود و موضوع دیگری در کار نیست. از طرفی گفته می شود گروسی حامل پیام مهمی از آمریکا برای مذاکرات هسته ای است.
 
در صورتی که امروز خبرهای مثبتی از کاهش تنش‌های هسته‌ای به گوش برسد، احتمال حرکت دلار بسوی ۲۷۵۰۰ وجود دارد ولی افزایشی های دلار می گویند تا پیش از روشن شدن تکلیف مذاکرات هسته ‌ای افت معنا داری در دلار رخ نخواهد داد و دلار به مرور در جاده افزایشی حرکت خواهد کرد.
 
دلار در صورتی که بتواند بالای ۲۷۸۰۰ تثبیت شود، می تواند تا محدوده ۲۸۳۰۰ حرکت کند زیرا تابحال به راحتی تن به از دست دادن حمایت ۲۶۸۰۰ نداده و ‌فعلا دامنه نوسان دلار بین ۲۶۸۰۰ تا ۲۸۳۰۰ خواهد بود.
 
دلار که مجددا وارد کانال ۲۷۶۰۰ گردیده با اخبار آژانس در کانال ۲۷۷۰۰ با فشار فروش مواجه می گردد و در کانال ۲۷۵۰۰ بر فشار خرید آن افزوده می گردد.
 
سکه نیز به علت احتمال ورود به محدوده های حمایتی و مقاومتی ۱۱۸۰۰ و ۱۲۲۰۰ همین وضعیت را دارد و هم اکنون در کانال ۱۲ با حمایت سکه بازان مواجه شده تا حباب مثبت آن به کانال ۴۰۰ هزار تومان برسد، طلای ۱۸ عیار نیز در محدوده فروش ۱۱۶۶ قرار گرفت.