مروری بر عملکرد "وبیمه"
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه با سرمایه ثبت شده ۲ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.
 
شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در دوره یاد شده، مبلغ ۱۸۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد .
 
این شرکت بورسی سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۱۸۳ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، مبلغ ۸۲۹ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال اعلام کرده است.
 
یادآوری می‌شود "وبیمه" در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ (حسابرسی شده)، سود هر سهم را مبلغ ۲۷ ریال و سود خالص را ۵۴ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال قید کرده است.
 
همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در دوره یاد شده، با کاهش ۱۷۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال به ۳ هزار و ۲۴۹ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۳۷۰ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال معادل ۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال محاسبه شد.
 
"وبیمه" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۵۲۹ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال به مبلغ معادل ۶۲۲ میلیارد و ۸۵۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۹۳ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال سود کسب کرد.
 
شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۵۸۸ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال خریداری کرد