موانع سد راه عملیاتی شدن نورد گرم۲ فولادمبارکه برطرف شود
به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،  دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این باره اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در خصوص صنعت فولاد کشور و حرکت در جهت تحقق اهداف شعار امسال وجود دارد، توجه بیشتر به طرح‌های توسعه‌ای در این صنعت است که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به پروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه اشاره کرد.
 
سید رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب به ایراسین گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰، هرگونه مانعی که پیش روی صنعت فولاد کشور به ویژه پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولادمبارکه قرار دارد باید برطرف شود و به سرعت به سمت عملیاتی شدن و بهره برداری برود. زیرا این طرح می‌تواند جهش فناوری و صنعتی در ایران به همراه خواهد داشته باشد. همچنین به میزانی که ورق مازاد در کشور تولید شود، منجر به اضافه شدن صنعت در کشور و تولید بیشتر خواهد شد.
 
به گفته وی، در حال حاضر اگر صنعت لوازم خانگی، خودروسازی و... در کشور فعالند و توانستند نیاز داخلی کشور را تامین کنند، به این دلیل است که ورق مورد نیاز آنها توسط شرکت فولاد مبارکه تامین می‌شود. البته این موضوع برای صنعت قطعه سازی، بلند مرتبه‌سازی و ساخت و ساز نیز صدق می‌کند و به نوعی تمامی این صنایع برای فعالیت خود وابسته به صنعت فولاد به ویژه فولاد مبارکه هستند.
 
خلیفه سلطانی افزود: در واقع زنجیره صنایع پایین دستی در صنعت فولاد که بسیار بی شمار است صنعت کل کشور را در بر می‌گیرد و متکی به ورقی است که در کشور تولید می‌شود.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تاکید کرد: موارد یادشده حاکی از آن است که باید همه عزم خود را برای به پیش بردن و عملیاتی کردن طرح‌های فولاد مبارکه به ویژه واحد نورد گرم ۲ جزم کنند و به دنبال رفع مشکلات سد راه آن باشند.
 
شایان ذکر است کلنگ پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته توسط سرپرست وزارت صمت به زمین زده شده و طبق پیش بینی های انجام شده، با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه استراتژیک، میزان تولید ورق در کشور به بالای ۷ میلیون تن خواهد رسید و کشور را از واردات انواع ورق بی نیاز خواهد کرد.