بهمن بازار سرمایه چگونه گذشت؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،گزارش تحلیلی معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران از عملکرد بورس و وضعیت بازار سرمایه طی بهمن‌ماه امسال نشان می‌دهد که در سه ماهه منتهی به بهمن 99، میزان مشارکت در بورس از سمت اشخاص حقیقی به سمت اشخاص حقوقی در حال تغییر است. تحلیل‌گران بازار سرمایه در معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران بر این باورند که این اتفاق ممکن است به معنی تشدید خروج سرمایه افراد حقیقی از بورس باشد و به نظر می‌رسد که طی چند ماه گذشته، عمده سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس، از بازار سرمایه به حوزه ارزهای دیجیتال کوچ کرده‌اند.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، گزارش معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران همچنین نشان می‌دهد که مجموع ارزش بازاری بورس تهران از دوره زمان منتهی به بهمن98 تا دوره زمانی منتهی به بهمن 99، به میزان 185 درصد رشد داشته، با این حال میزان افزوده شده به ارزش بازار در پایان بهمن‌ماه امسال به نسبت میزان افزوده شده به ارزش بازار در پایان بهمن 98، کاهش داشته است. بر اساس این تحلیل، این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که با اینکه همچنان ارزش بازار رو به افزایش است اما از میزان شتاب آن کاسته شده‌است.
 
همچنین تحلیل‌گران بازار سرمایه در معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران بر این باورند که افزایش در ارزش بازاری ارواق قرضه موجود در فرابورس در مقایسه با بورس تهران به مراتب بیشتر است. بر این اساس، افزایش ارزش اوراق قرضه می‌تواند نشان‌دهنده کاهش در نرخ بهره آنها باشد و این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران در بهمن ماه امسال، تصور مثبتی از آینده رشد اقتصادی و افزایش تورم داشته باشند.
 
گزارش تحلیلی از عملکرد بورس و بازار سرمایه در بهمن‌ماه 1399