احترام به نظام بازار از راه های احیای اقتصاد
به گزارش اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آرگون به قیمت گذاری دستوری کالاها در ماه های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری بدترین شیوه تنظیم بازارهاست و بازهم مشاهده کردیم  اجرای این سیاست برخلاف اهداف سیاست گذاران به چه آسانی موجبات بهم ریختگی بازارها را فراهم می کند.
 
نایب رییس کمیسیون پول و بازار سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: تبعات قیمت گذاری کالاها به وضوح نشان داد که این اقدام نه تنها کمکی به بازار و اقتصاد کشور نمی کند بلکه زمینه توزیع رانت در بخش و گروه های مختلف را فراهم می کند.
 
آرگون بهترین شیوه برای قیمت گذاری کالاها را کشف قیمت براساس مکانیزم بازار دانست و گفت: احترام به نظام بازار می تواند علاوه بر نجات و احیای اقتصاد کشور، بهبود شرایط حاکم در کشور و جلوگیری از فساد را مهیا کند.
 
نایب رئیس کمیسیون بازار پول‌ و ‌سرمایه اتاق ‌بازرگانی تهران تاکید کرد: قیمت گذاری دستوری که نمونه بارز آن در حوزه هایی مانند خودرو، فولاد و انرژی دیده شده و می شود، باعث توزیع رانت در کشور شده که این موضوع دور از معیارهای اقتصادی است.
 
اجرای مکانیسم بازار در بستری شفاف
 
وی در ادامه از بورس کالا به عنوان بستر قانونی و شفاف اجرای مکانیسم بازار در اقتصاد یاد کرد و گفت: بورس کالا به طور حتم می تواند منجر به فراهم کردن شفافیت لازم و اجرای صحیح مکانیسم بازار برای معاملات شود و مصرف کننده و تولیدکننده نیز همواره از خرید و فروش محصولاتشان براساس عرضه و تقاضا رضایت دارند.
 
آرگون خاطرنشان کرد: باید این موضوع مدنظر قرار گرفته شود که بورس کالا دارای سازوکاری مطلوب برای کشف واقعی قیمت ها در تقابل عرضه و تقاضاست در این میان این سازوکار باید دور از دخالت های بیرونی فعالیت کند تا فعالان بازار بتوانند بر مبنای رقابت و واقعیت های بازار به امر تولید و فروش بپردازند.
 
به گزارش کالا خبر ،نایب رئیس کمیسیون بازار پول‌ و سرمایه اتاق‌ بازرگانی تهران در پایان گفت: بورس کالا بستر پیاده سازی اقتصاد رقابتی است و می توان با تکیه بر سازوکار این بورس، زمینه رشد انگیزه تولید در حوزه های مختلف را فراهم کرد.