وام ۵ میلیون تومانی برای ۷۰۰ هزار خانواده نیروهای مسلح
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، سازمان تعاونی مصرف کارکنان نیروهای مسلح اتکا و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سالانه ۲ تا ۳ میلیون نفر از وام‌های قرض‌الحسنه بانک مهر ایران بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: تا به امروز دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم، وام قرض الحسنه بانک مهر ایران را با نرخ کمتر از ۴ درصد پرداخت کرده ایم. وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع تسهیلات، این است که کمترین معوقات را دارد.
 
اکبری خاطرنشان کرد: تسهیلات قرض الحسنه این بانک در جهت جبران بخشی از هزینه‌های مصرفی مردم است تا با حداقل هزینه این پشتیبانی در ایامی که فشار زیادی بر خانواده ها به لحاظ تورم و کرونا وجود دارد، در مسیر تقسیم کردن هزینه‌های خانوار گام موثری برداریم و بتوانیم کمک خوبی به آحاد مردم در کشور باشد.
 
وی افزود: در کنار این تسهیلات قرض الحسنه، یک خدمات اختصاصی هم برای سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح داشتیم که در سال گذشته با ارائه تسهیلات ۵ میلیون تومانی به این عزیزان، بالغ بر هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت کردیم. البته به دلیل مشکلاتی وجود داشت نتوانستیم ادامه دهیم. اکبری اظهار داشت: با همکاری که امسال سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و اتکا داشته‌ایم، امروز اولین تفاهم را خواهیم داشت.
 
مدیرعامل این بانک در پایان در خصوص جزئیات این تفاهم نامه گفت: بر این اساس از امروز، وام ۵ میلیون  تومانی با نرخ کارمزد ۲ درصد برای ۷۰۰ هزار خانواده نیروهای مسلح را پوشش می دهیم. این وام در چهار مرحله ۶ ماهه خواهد بود. به عبارت دیگر، هر ۵ تا ۶ ماه یکبار، مبلغ ۵ میلون تومان برای خرید کالا شارژ و تسویه می‌شود و دوباره این کارت شارژ می شود. در مذاکراتی که امروز داشتیم آمادگی بانک را برای پوشش کل شاغلین نیروهای مسلح جهت حمایت خرید کالاهای سرمایه‌ای اعلام کردیم.