زیان ۴۴۹۵ میلیارد تومانی بانک تجارت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، خرداد ماه سال جاری بانک تجارت در یک گزارش تفسیری از کاهش دو درصدی زیان انباشته خود در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که این بانک برای تداوم کاهش زیان انباشته خود برنامه دارد.
 
حالا که صورت مالی بانک تجارت تا ۳۰ آذر ماه امسال در دسترس است، بد نیست ببینیم این بانک چقدر در تحقق بخشیدن به این هدف خود موفق عمل کرده است؟
 
بررسی صورت‌ مالی منتشر شده ۱۲ ماهه منتهی به پایان آذر ۹۹ بانک تجارت نشان می‌دهد ابتدای دوره این بانک ۱۰ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.
 
در طول دوره با این که موفق شده شش هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان از این زیان را جبران کند اما پایان دوره همچنان چهارهزار و ۴۹۵ میلیارد تومان زیان انباشته برای او باقی مانده است.
 
برای درک بهتر رقم حدودا چهارهزار و ۵۰۰ میلیاردی زیان انباشته بانک تجارت تا پایان پاییز امسال، خوب است بدانید رقم کل یارانه نقدی ۴۵ هزارتومانی ایرانیان( ۷۸ میلیون نفر) برای یک ماه تقریبا سه هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان است.
دارایی و بدهی‌ها
 
همچنین براساس ترازنامه این بانک در همین دوره، جمع دارایی‌های بانک تجارت در پایان آذر ماه امسال به ۳۳۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان رسیده، این درحالی است که پایان اسفند ۹۸ مجموع دارایی‌های آن ۲۴۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است.
 
بنابراین مجموع دارایی‌های این بانک ۳۴ درصد افزایش داشته، البته در مقابل جمع بدهی‌های آن هم ۳۳ درصد رشد کرده است.
 
بر اساس صورت مالی پایان آذر ماه امسال میزان بدهی این بانک در پایان دوره به ۳۱۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان رسیده در حالی که پایان سال گذشته ۲۳۴ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان بوده است.منبع: تجارت‌نیوز