میزان سود سالیانه سهام عدالت تغییر کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، سعید توتونچی با اشاره به فرآیند آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: مطابق با ابلاغیه مقام معظم رهبری در نهم اردیبهشت ماه سال جاری و متعاقب درخواست رئیس‌جمهور، آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت و دولت این فرآیند را به وزارت اقتصاد واگذار کرد
 
وی با بیان اینکه تعداد مشمولان سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر است، گفت: در زمان آزادسازی انتخاب نحوه مدیریت سهام به مردم واگذار شد و مردم می‌توانستند یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.
 
مدیرکل دفتر امور استان‌های وزارت اقتصاد ادامه داد: بر این اساس ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت خود انتخاب کردند و بر این اساس این ۳۰ میلیون نفر سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شدند. تعداد این شرکت‌ها با توجه به تفکیک تهران و البرز از یکدیگر، ۳۱ شرکت است.
 
توتونچی با تاکید بر اینکه نخستین گام شرکت‌های مذکور ثبت افزایش سرمایه و طی کردن فرآیند پنج‌گانه برای ورود به بازار سرمایه بود، اظهار کرد: تا کنون بورسی شدن ۲۸ شرکت نهایی شده و امور مربوط به شرکت‌های باقی‌مانده نیز در حال نهایی شدن است.