عقب گرد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه سوم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۶۲۲ واحدی معادل ۰.۸۲ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۴۲ واحد رسید.
 
شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۴۷ واحدی معادل ۰.۲۶ درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۱۷۶واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۴۹ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.
 
همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۱۱۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۸۲۱ واحد کاهش  به رقم ۸۹۶ هزار و ۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۱۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
 
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، شستا، کگل، فارس، کچاد و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی همراه، امید، سیستم و کفرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۶۳ هزار و ۵۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
 
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شلعاب(لعابیران‌) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کفرا، سیستم، امید، کساوه  و شکربن بود. همچنین نماد معاملاتی شبندر(پالایش نفت بندرعباس) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حفاری، کاوه، شستا، ولغدر، شبهرن و پترول قرار گرفتند.
 
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی ولپارس، فملی، سیتا، بالبر، تکشا، امین، فولاد و ثامید به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سپاس، سیتا، کمند، امید، پارند، پارند و امین با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شستا، خساپا، پالایش، شپنا، وتجارت، خودرو و دارا یکم بیشترین حجم عرضه را داشتند.
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع «رادیویی» و  «کاشی و سرامیک» با افزایش همراه شدند  و شاخص صنایع «شیمیایی»، «فراورده نفتی» ، «فلزات اساسی» ، «محصولات چرمی» و «کانه فلزی» با کاهش مواجه شدند.