نحوه نسخه‌‌نویسی الکترونیکی چگونه است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از صداوسیما، شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه از ابتدای اسفندماه دفترچه جدیدی در سازمان صادر نخواهد شد، اظهار داشت: تمامی دفترچه‌هایی که صادر شده و در دست بیمه شدگان است تا برگه آخر معتبر است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از پزشکان از نسخه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند، شاید این دفترچه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و احیانا اگر پزشکی به هر دلیلی نخواست یا نتوانست نسخه الکترونیکی بنویسد بیمه شده باید دفترچه خود را به همراه داشته باشد تا نسخه در برگه نوشته شود.
غفاری گفت: اگر برگه دفترچه شخصی در این مدت تمام شد و در صورتیکه برخی اشخاص امروز بیمه شده اند و دفترچه ندارند، باید نسخه آن‌ها در برگه نسخه معمولی پزشک نوشته و کد ملی بیمه شده باید در سرنسخه قید شود.
 
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر احراز هویت بیمار توسط پزشک تصریح کرد: کارت ملی جایگزین دفترچه بیمه تامین اجتماعی است به همین دلیل باید کارت ملی همراه بیمار باشد.
 
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعیافزود: اگر کسانی هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده اند می‌توانند از جلد دفترچه قدیم که در صفحه اول آن مشخصات بیمه شده درج شده را به همراه داشته باشند و افراد زیر ۱۸ سال هم که باید با شناسنامه به پزشک مراجعه کنند اگر به هر دلیلی کارت ملی یا جلد دفترچه و شناسنامه همراه بیمار نبود؛ درج شماره ملی در سرنسخه کفایت می‌کند.
 
وی اظهار داشت: اکثر پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند و به سیستم متصل هستند و به پزشکانی که طرف قرار داد ما نیستند و به سیستم اتصال ندارند؛ توصیه می‌کنیم با ثبت نام در سامانه، نسخه‌ها را در مواردی که می‌توانند به صورت الکترونیکی بنویسند.
 
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: نسخه چه روی دفترچه و چه روی سرنسخه هیچ اختلالی در فرآیند کار ایجاد نمی‌کند و داروخانه‌هایی که طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند با استفاده از کد ملی بیمار، نسخه را خوانده و دارو را با تعرفه تامین اجتماعی تحویل می‌دهند.
وی افزود: هدف سازمان تامین اجتماعی کاهش مراجعه بیش از ۶۰ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی است و تمامی داروخانه‌ها و مراکز درمانی همچنان باید مثل قبل به بیمه شدگان خدمات بدهند.