دو قول تامین اجتماعی به بازنشستگان برای ۱۴۰۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدعلی همتی  عضو هیات مدیره تامین اجتماعی با اشاره نارضایتی برخی از بازنشستگان گفت: این اعتراض‌ها را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد؛ یکی اعتراض‌هایی است که بازنشستگان سخت و زیان‌آور داشتند و اشکالاتی را مطرح کرده‌اند. گروه دوم، اعتراضی است که متعاقب افزایش جدید حقوق بازنشستگان کشوری اتفاق افتاد.
 
او درباره اعتراض بازنشستگان سخت و زیان آور اظهار کرد: در این زمینه معاونت بیمه‌ای سازمان با تشکیل جلسات متعدد با حضور نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی و شرکای اجتماعی، در حال بررسی وضعیت برای اتخاذ یک تصمیم جامع است.
 
عضو هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اعتراضات اخیر بازنشستگان درباره ‌متناسب سازی حقوق خود، اظهار کرد:با اجرای طرح ‌متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری، تعادل بین حقوق‌ها تا حدودی برقرار شده بود؛ اما با افزایش مستمری بازنشستگان کشوری، این تعادل برهم ریخت و نارضایتی‌ ایجاد شد. وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل پیگیری‌های زیادی درحال انجام است و مدیرعامل سازمان جلسات متعددی را با سازمان برنامه‌وبودجه و سایر مسئولان کشور برگزار کرده‌ است تا نتایج موفقی به دست آید. امیدواریم نتایج پیگیری‌ها در اولین فرصت به بار نشیند و مرحله دوم ‌متناسب سازی بازنشستگان انجام شود.