افزایش فروش «کچاد» دردی ماه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی گزارشی مبلغ فروش خود را در دی ماه، ۲۷هزار و ۴۸۸میلیارد ریال  اعلام کرده که نسبت به ماه قبل، ۵درصد رشد داشته است. همچنین مبلغ درآمد تجمعی ۱۰ ماهه اول این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۱۳۰درصد رشد به رقم ۱۸۳هزار و ۸۸۱میلیارد ریال رسیده است.
 
 در این گزارش اعلام شده است که محاسبه نرخ فروش مربوط به آهن اسفنجی تابعی از نرخ شمش خوزستان بوده و  به صورت علی الحساب محاسبه شده است. محاسبه نرخ فروش براساس نرخ میانگین ۳ماهه سوم شمش فولاد خوزستان ۱۱۱میلیون و ۶۷هزار و ۴۵۸ریال بوده است.
 
پیش از این «کچاد» در گزارش ۹ماهه خود از تحقق سود یک هزار و ۷۰۳ریالی برای هرسهم خبر داده بود که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته با رشد ۱۱۹درصدی همراه شده است.
 
این شرکت در نظر دارد برنامه تولید کنسانتره تر به میزان ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تن، تولید ۲۴۰ هزار تن محصول سنگ آهن دانه بندی و تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله را پی گیری کند. از سوی دیگر به دنبال تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و تولید یک میلیون تن شمش فولاد است که در پیش بینی های شرکت قرار داده است.
 
این شرکت برنامه فروش خود را  در سال ۱۳۹۹ به مقدار ۷میلیون تن کنسانتره تر (معادل ۶ میلیون و ۳۳۵ هزار تن کنسانتره خشک)  ۵۲۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و  یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندله اعلام کرده است.
 
«کچاد» اعلام کرد ۳۴۵هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن شمش فولاد (مشتمل بر فروش ۶۰۰ هزار تن شمش به صورت صادراتی) را هدف گذاری برای فروش قرار داده است. همینطور از مجموع تولید کنسانتره تر تولیدی در سال ۱۳۹۹، مقدار ۳میلیون و ۹۰۰ هزار تن، به همراه ۲۶۰ هزار تن کنسانتره بازیافتی و خریداری جهت تولید گندله به کارخانه گندله منتقل و از این مقدار، به میزان ۴ میلیون و ۷۰ هزار تن در فرآیند تـولید گندله مصرف خواهد شد. از مجموع ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله تولیدی، ۲ میلیون و ۲۵۰ تن برای تولید آهن اسفنجی به کارخـانه آهن اسفنجی انتقال می شود.