کاهش ۴۰ درصدی خرید طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید طلا در سال جاری گفت: حتی بخشی از این کاهش تقاضا به دلیل برگزار نشدن مراسم‌های ترحیم، عزاداری و ختم است چراکه بانوان با لباس‌های مشکی علاقه به استفاده از زیورآلات به ویژه طلا دارند.
 
محمد کشتی‌آرای درباره کاهش تقاضا برای خرید طلا و جواهر در طول یکسال گذشته اظهار داشت: تقاضا برای خرید طلا به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است به طوری که از ابتدای سال تا کنون در بازار مصرف طلا با کاهش حدود 40 درصدی مواجه شدیم.
 
وی با بیان اینکه این مشتریان به سمت بازار نقره رفته‌اند، گفت: کوچ از بازار طلا به نقره بیشتر از سوی قشر جوان بوده است و جوانان به دلیل اینکه قدرت خرید طلا را ندارند، به سمت خرید نقره می‌روند.
 
نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: به دنبال عدم برگزاری مراسم‌های متعدد مربوط به ازدواج مانند عقد، عروسی، حنابندان و ... تقاضا برای خرید انواع زیورالات از جمله مصنوعات طلا کاهش یافته است.
 
کشتی‌آرای با بیان اینکه حتی بخشی از این کاهش تقاضا برای خرید طلا به دلیل برگزار نشدن مراسم‌های ترحیم، عزاداری و ختم است، افزود: بانوان با لباس‌های مشکی علاقه به استفاده از زیورآلات به ویژه طلا دارند.
 
وی گفت: بخشی از مشتریان، بانوانی بودند که فقط برای شرکت در این مراسم‌ها به دنبال لباس‌های مشکی جدید و زیورآلات و طلای روز بودند. بنابراین با برگزار نشدن مراسم‌های عروسی و عزا، مصرف طلا و جواهر به صورت کلی زیورآلات کاهش پیدا کرده است.
 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: درباره پدیده اجاره روزانه طلا هم چیزی نشنیده‌ام.