۴ استارت آپ پیروز روزهای قرنطینه در جهان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سال 2020 با توجه به شیوع کرونا، سال شکست های سهمگین بسیاری از کسب و کارها بود ولی در این بین به صورت کلی بسیاری از استارت آپ ها به دلیل وابستگی بیشتر مردم به فضای وب و جهان مجازی توانستند از این مهلکه جان سالم بدر ببرند و بسیاری از آن ها با رشدهای چشم گیر مواجه شدند. در ادامه به معرفی 4 استارت آپی می پردازیم که سال 2020 روزگار رونق برایشان بود و پیش بینی می شود در سال 2021 با جهش اقتصادی رو به رو شوند.
 
ویزیت آنلاین
 
شیوع کرونا و ترس از ابتلا به کرونا خروج از خانه و به خصوص رفتن به مراکز پزشکی باعث شد که در سال 2020 شاهد افزایش ویزیت های آنلاین باشیم. MediQuo استارت آپی در حوزه ویزیت آنلاین است که دفتر مرکزی آن در بارسلونا قرار دارد و در سال 2017 شکل گرفته. این استارت آپ در حوزه مدیریت ویزیت‌های پزشکی اعم از راه دور یا حضوری فعال است. از اوایل سال2020، اپلیکیشن این استارت‌آپ توسط بیش از 650هزار کاربر نصب و بیش از یک‌میلیون ویزیت پزشکی در آن مدیریت شده است. کل بودجه این استارت‌آپ حدود 4میلیون یوروست و پیش‌بینی شده که در سال‌ جاری میلادی نیز بتواند به رشد و توسعه خود ادامه دهد.
 
استارت آپی برای دورکاری در کارخانه ها
 
یاماها موتور و خودروهای هوشمند تییر در ژاپن سرمایه گذاری مشترکی برای راه اندازی استارت‌آپ Eve Autonomy انجام داده اند. این استارت آپ وسایل نقلیه هوشمند برای کارخانه‌ها ارائه می ‌دهد تا از فناوری ارزان‌قیمتی در خودران‌های خود استفاده و کمبود نیروی کار در کارخانه‌هایشان را به ‌دلیل دورکاری جبران کنند.
 
سرعت بخشیدن به ساخت دارو
 
فرایند تولید دارو بسیار پیچیده و درخیلی از مواقع طولانی است؛ در این بین استارت آپی در آمریکا با نام PolarisQB شروع به کار کرده است که با کمک فناوری و هوش مصنوعی به تولید فرمول های جدید دارویی سرعت می بخشد. کشف دارو مبتنی بر تجزیه داده‌ها از طریق بررسی مقادیر زیادی از متون پزشکی و داده‌های علمی شکل می‌گیرد و در واقع این استارت آپ با کمک فناوری و هوش مصنوعی به جمع آوری داده سرعت بسیار زیادی می بخشد.
 
خریدهای آنلاین
 
در تمام جهان از ایران گرفته تا آمریکا سال گذشته را باید روزگار رونق خریدهای اینترنتی به خصوص خریدهای خرد (بقالی) دانست. یکی از استارت آپ هایی که در جهان در این زمینه با رشد شگفت انگیزی رو به رو شد، Everli بود که در سال 2020 به یکباره و البته به لطف کرونا با رشد 40 درصدی رو به رو شد. کشور ایتالیا و شهر میلان در ماه های اولیه شیوع کرونا به یکی از کانون های اصلی بیماری بدل شد و همین شد که ممنوعیت های ترددی شدید در این شهر اجرا شد و فرصت رشد Everli به وجود آمد.