خطر بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت برای بازار کار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،این بخشی از هشدار آلبرت بغزیان، اقتصاددان درباره پیامدهای نهایی شدن طرح «بازنشستگی پیش از موعد» است که ۳۹ نماینده مجلس اواخر ما‌ه گذشته، تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند و اکنون، در نوبت دستورکار بهارستان قرار دارد.
بر اساس بخشی از این طرح، شرط سنی از بازنشستگی حذف و مردان با ۲۵ و زنان با ۲۰ سال سابقه کار می‌توانند بازنشسته شوند و حقوق ۳۰ روزه دریافت کنند.ب
غزیان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تبعات خطرناک تصویب این طرح بر اقتصاد و بازار کار کشور تا‌کید کرد: این طرح و طرح‌های مشابه، راه‌حل مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان نیست و چه‌بسا، ممکن است در شرایط بد اقتصادی، شاهد وقوع بحران اقتصادی جدیدی باشیم. زیرا بخش زیادی از کسانی که زودتر از موعد بازنشسته می‌شوند، برای کسب درآمد بیشتر در یک مجموعه جدید مشغول به کار می‌شوند و جای یک شاغل را می‌گیرند و این مساله به بیکاری در جامعه، دامن خواهد زد.
این اقتصاددان افزود: با توجه به چالش‌های بزرگ اقتصاد ایران، نرخ بالای تورم و چشم‌انداز ناروشن تحولات اقتصادی، کمتر کسی به از دست دادن شغل دولتی خود رضایت می‌دهد زیرا ترجیح می‌دهد خود را از «آب‌باریکه» حقوق دولتی، به‌علاوه، دریافتی‌های ناشی از اضافه‌کاری، حق ما‌موریت و... محروم نکند.