رونمایی از محصول جدید ایران خودرو
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مراسم رونمایی از خودروی جدید شرکت ایران‌خودرو صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
 
این خودرو قرار است با نام ایرانی «تارا» به معنی ستاره به بازار خودری کشور تزریق شود. شرکت ایران‌خودرو برای گزینش نام مناسب و درخور برای محصول جدید خود، اقدام به فراخوان عمومی کرد که پس از بررسی معنایی، آوایی و زبان‌شناختی، از میان اسامی مختلف، پالایش‌های اولیه انجام و در مرحله بعد، تاییدیه فرهنگستان زبان و ادب فارسی دریافت و در نهایت نام تارا برای این خودرو را برگزید.
 
به استناد جزئیات ارائه شده توسط متخصصان شرکت ایران خودرو، تولید انبوه محصول جدید این شرکت با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده ایرانی، قرار است در بهمن سال جاری آغاز شود.
 
لازم به تاکید است، در ابتدای تولید، این خودرو مجهز به نسل جدید موتور تی‌یو۵ وارد بازار می‌شود. همچنین تولید این خودرو با موتورای‌اف۷ توربو و گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد.
 
 خط تولید بدنه تارا با ظرفیت ۱۶ دستگاه در ساعت که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از فناوری جوشکاری لیزری و CMT بهره می‌برد، در شرکت ایران‌خودرو راه‌اندازی شده است.