معرفی منتخبان جشنواره فیلم و عکس و پوستر صنعت بیمه
 به گزارش پایگاه اطلعا رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ،  مراسم اختتامیه و انتخاب آثار برگزیده با حضور فرشاد نجفی‌پور، غلامرضا سلیمانی، مجید مشعلچی فیروزآبادی، مصطفی زندی، فریدون جیرانی، جلیل اکبری، صحت بهتاش صناعی‌ها، سیدارشاد میرشجاعی، ابوالفضل آقادادی، مرتضی کامرانی و احمدرضا عصاری اعضای هیات داوران بخش فیلم و عکس و قباد شیوا، کاظم درم‌بخش، سمیه ولیان اعضای هیات داوران بخش پوستر و امیر کرم‌یزدی، دبیر جشنواره به صورت برخط در ششم آذرماه برگزار شد.
 
در بخش مستند بیمه، فیلم‌ جوکر به کارگردانی سجاد ایمانی و فیلم بهای خون به کارگردانی مرجان خسروی، در بخش فیلم کوتاه بیمه، فیلم‌ استارلت به کارگردانی محمد جواد حکمی و فیلم ذبح به کارگردانی آکو زند کریمی و سامان حسین پور، در بخش مستند آزاد، فیلم‌ ترانه باد به کارگردانی مرسده فلاح نژاد، فیلم بومی به کارگردانی کیومرث سرشار و فیلم شاه خون به کارگردانی امین هیودی، در بخش فیلم کوتاه آزاد، فیلم‌ آب‌یخ به کارگردانی جلال ساعدپناه، فیلم سایکو به کارگردانی مصطفی داوطلب، فیلم تنبیه به کارگردانی جلال ویسی و فیلم نامو به کارگردانی صلاح صالحی انتحاب شدند.
 
در بخش فیلم کوتاه کرونا، فیلم‌ تولدت همیشه مبارک به کارگردانی صادق روشن، شایسته تقدیر شد و در بخش مستند کرونا و نماهنگ هیات‌داوران اثری را شایسته تقدیر ندانستند.
 
در بخش انیمیشن ماجراهای میرزا بلد به کارگردانی الهام مرتضوی، کایجو به کارگردانی بابک ناهیدی، نخود نخود هرکه رود خانه خود به کارگردانی محمد زارع و لیلا واعظی و همبازی به کارگردانی امیر ابوالحسنی یکتا به عنوان اثر برگزیده معرفی شدند.
 
در بخش پوستر به ترتیب بهناز دلالت، سعید کیهانی و بتول باقری‌نژاد رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
 
در بخش عکس حرفه‌ای با موضوع بیمه و کرونا عکس شماره ۱۳محمد آهنگران، عکس شماره ۲۵ فاخته جلایرنژاد، عکس شماره ۳۸ اصغر یوسفی و تنها عکس ارسالی حسین دهقانی و همچنین در بخش‌های عکس غیرحرفه‌ای موضوع بیمه و کرونا عکس شماره ۶۲ کوثر خمری، موضوع آزاد غیرحرفه‌ای عکس شماره ۵۷ داوود ایزدپناه  و موضوع آزاد حرفه‌ای عکس شماره ۳۲ مسعود بیات به عنوان اثر برتر انتخاب شدند.
 
بیانیه‌های این جشنواره به صورت جداگانه ارایه می‌شود.
 
*بیانیه هیات‌داوران نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس و پوستر صنعت بیمه در بخش فیلم و عکس
 
هیات‌داوران نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس و پوستر صنعت بیمه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره دانشمند هسته‌ای و صنعت دفاعی شهید محسن فخری‌زاده و شهدای عرصه سلامت، از برگزار‌کننده نخستین جشنواره ملی صنعت بیمه که با رعایت مصالح عمومی جامعه و حفظ پروتکل‌های بهداشتی-اجتماعی مراسم اختتامیه را برپا کرد تشکر و قدردانی می‌کنند.
 
نکات حایز اهمیت جشنواره
 
-1جشنواره‌های موضوعی که جشنواره ملی صنعت بیمه یکی از آن‌هاست به دلیل عرصه خاص خود توان پرداختن به مسایلی را دارند که شاید در جشنواره‌های هنری عمومی دیگر ازآن غفلت می‌شود. از این رو انتظار داریم حضور مستمر شرکت بیمه کوثر در این عرصه باعث توجه بیش از پیش جامعه به هنر از جمله سینما باشیم.
 
بنابراین لازم است برگزارکنندگان جشنواره  همانطور که در دوره نخست شاهد آن بودیم با سعه صدر نسبت به موضوعات مختلف بیمه‌ای نگاهی فراگیر و مشارکت‌جویانه داشته باشند و با آگاه‌سازی جامعه در راستای توسعه فرهنگ بیمه گام بردارند.
 
2-خدمات بیمه‌های بازرگانی به دلیل آگاهی کم جامعه کمتر در جامعه شناخته شده و این امر در فیلم‌های کوتاه مستند و عکس‌های ارسالی به جشنواره نمایان بود.
 
از این رو هیات‌داوران به برگزار‌کنندگان پیشنهاد می‌کنند که شرایطی فراهم آورند تا حقوق قابل استیفای بیمه‌شدگان در ادبیاتی ساده به آنها بیان شود و درک مشترک از این موضوع به صورت ساده در جامعه متبلور شود تا فقط بیمه‌گر به عنوان نهاد مالی غیرمشارکت طلب معرفی نشود.
 
3-در راستای اهداف بلند توسعه ملی کشور ارتباط تنگاتنگ صنعت بیمه با سینما تبیین و بسترهای بهره‌مندی مشترک از خدمات متقابل سینما و بیمه در عرصه سینمای حرفه‌ای، کوتاه و مستند برنامه‌ریزی شود.
 
4-هیات‌داوران از میان فیلم‌های منتخب هیات‌‌انتخاب این جشنواره و با توجه به برگزاری نخستین دوره آن و نیز درگیری فراگیر جامعه با اپیدمی ویروس کرونا آثار راه یافته به بخش مسابقه را با اغماض داوری کرد و امید است با سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در سینمای ایران شاهد فیلم‌های مرتبط و بیشتر با موضوع خاص بیمه نیز باشیم.
 
5-با امید به تولید آثار بهتر در زمینه تخصصی بیمه هیات‌داوران نتیجه آرای خود را اعلام می‌کند.
 
*بیانیه هیات‌داوران نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس و پوستر صنعت بیمه در بخش انیمیشن
 
هنر صنعت انیمشن یا پویانمایی، در میان انواع محصولات رسانه‌ای، در جهان امروزه بسیار مورد توجه و تاثیرگذار است، زیرا علاوه بر اهمیت جنبه‌های آموزشی و تربیتی در این‌گونه آثارف به دلیلی طیف وسیع مخاطب، جنبه درامدزایی این هنر صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
مسلما برگزاری هر جشنواره‌ای که به شکل تخصصی فضایی برای تحلیل وضعیت موجود و ارایه راهکارها بتواند ایجاد کند به فال نیک گرفته می‌شود. با توجه به تنوع محصولات ارایه شده به جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه، قطعا این جشنواره توانسته تاکنون شور و نشاط خود را در تولیدکنندگان این آثار ایجاد نماید. ایجاد حرفه و اشتغال یکی از کارکردهای مهم صنعت انیمیشن است که لازم است از سوی سازمان بیمه کشور، توجه و حمایت بیشتری به این هنر صنعت بزرگ و کارافرین صورت گیرد. انیمیشن صنعتی است با ظرفیت بسیار بالا در مسیر سرمایه‌گذاری که اگر به صورت جدی و صحیح حمایت شود می‌تواند در بازارهای بین‌المللی بدرخشد و موجب رشد اقتصاد کشور شود.
 
*بیانیه هیات‌داوران نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس و پوستر صنعت بیمه در بخش پوستر
 
به نام خالق رنگ و زیبایی
 
زبان تصویر و ارتباط بصری از لحاظ توان، خواه برای آشتی دادن انسان با شناخت خویش و خواه برای موجودیتی یکپارچه بخشیدن به او، از معتبرترین  وسایل است. زبان تصویر قادر است موثرتر از تقریبا هر وسیله ارتباطی دیگری دانش را نشر دهد. ارتباط بصری، ارتباطی جهان‌شمول و بین‌المللی است. محدودیت‌های تحمیل شده توسط زبان و لغتنامه و دستور زبان را ندارد.
 
پوستر‌ها صرف نظر از ثبت بصری تاریخ نمایش، وظیفه اطلاع رسانی ‌و جذب مخاطب را نیز بر عهده دارند که باید نظر مخاطبین را با تمام مشغله‌های فکری ‌و کاری به سوی خود جلب نمایند در یک لحظه تاثیر بگذارند و از لحاظ خلاقیت و زیبایی بصری در ذهن مخاطب ثبت و ماندگار شوند.
 
از طراحان گرافیک ایران دعوت شد تا برای صنعت بیمه، ‌پوستر بسازند. کاری به‌نظر ساده، اما عمیقاً سخت. پیدا کردن مصداق‌های تصویری حرفه‌ای بودن و جست‌وجوی لحنی تازه درباره صنعت بیمه، چشم‌انداز زیبایی است که بازنمایی‌اش سخت است.
 
هیات‌داوران نخستین جشنواره ملی بخش پوستر صنعت بیمه ضمن قدردانی از عزیزانی که با ارسال آثار خود در برگزاری این جشنواره  همکاری و مشارکت کرده‌اند، پس از بررسی 100 آثار ارسالی، آن بخش از طرح‌هایی که قابلیت ورود به مرحله داوری را نداشتند، تفکیک و جدا کردند و مرحله داوری با حضور 30 اثر آغاز شد. در این مرحله محورهایی از قبیل: بهترین ترکیب‌بندی، ارتباط با موضوع جشنواره، اجرای مناسب و ایده‌پردازی مورد توجه داوران قرار گرفت.
 
هیات‌داوران با آرزوی استمرار همکاری‌های هنری تمام شرکت‌کنندگان با جشنواره ملی فیلم، عکس و پوستر صنعت بیمه، اظهار امیدواری کردند شرکت‌کنندگان عزیز در آینده با آمادگی بیشتر، آثار ارزنده‌تری به این جشنواره ارسال کنند.