افزایش ضریب نفوذ بیمه با توجه به تحولات اقتصادی کشور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی درخصوص ضریب نفوذ بیمه در گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما به مولفه‌های بسیاری ارتباط و افزایش این ضریب به عوامل بسیاری بستگی دارد. بخشی از این عوامل درون صنعت بیمه و بخشی از آن بیرون صنعت بیمه هستند یعنی در بخش اول شرکت‌های بیمه باید فعالیت و تلاش خود را دو چندان کنند و در بخش بعدی سایر نهاد‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور فعال شوند که این هماهنگی بین این دو بخش باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌شود.
 
وی افزود: در بخش صنعت بیمه کم کاری صورت نگرفته و اتفاقات خوبی در این بخش از سوی عوامل درون صنعت بیمه رخ داده است، هم در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر بیمه و هم در حوزه صدور بیمه نامه و ارائه خسارت.
 
کشاورز اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تحولات اقتصادی در کشور، در سال آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور باشیم.
 
مدیرعامل بیمه دی در پاسخ به سوالی درباره عوامل کم بودن سهم استارت آپ‌ها از بازار بیمه در کشور بیان کرد: بخشی از دلیل ثابت ماندن سهم استارت آپ‌ها از بازار بیمه، به قوانین و مقررات صنعت بیمه باز می‌گردد قوانینی که باید برای استارت آپ‌های بیمه وضع می‌شد که بخشی از این قوانین وضع شده و بخشی دیگر نیز در حال بررسی است.

کشاورز با بیان اینکه حضور استارت آپ‌ها در حوزه بیمه انتخاب نیست بلکه نوعی الزام محسوب می‌شود، بیان کرد: از یک جایی به بعد استارت آپ‌های بیمه‌ای نوعی الزام برای صنعت بیمه محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه استارت آپ‌ها عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه نقش فناوری اطلاعات در حوزه بیمه بیشتر می‌شود و نقش نمایندگان بیمه در همین راستا تغیییر می‌کند، تفاوت‌هایی در آن صورت می‌گیرد و باید به عنوان مشاوره بیمه‌ای فعالیت کنند که در تمام دنیا از آن استفاده می‌شود.

مدیرعامل بیمه دی عنوان کرد: شاید کسب و کار نمایندگان بیمه به نوعی دچار مشکل شود، ولی به این معنا نیست که نقش خود را در صنعت بیمه از دست بدهند و می‌توانند به عنوان مشاور در کنار استارت آپ‌های بیمه فعالیت کنند.

کشاورز خاطرنشان کرد: اگر نماینده‌های شرکت‌های بیمه بتوانند با افزایش دانش فنی خود و تغییر رویکرد در حوزه کسب و کار فعالیت کنند، متضرر نمی‌شوند و استارت آپ‌ها عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه و گسترش بیمه در کشور هستند.