آرزوی عبور از مرز ۱۲ هزار دلار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تاریخ نشان داده تضعیف هرچه بیشتر دلار ایالات متحده آمریکا، دیگر دارایی های امن را تقویت می کند و ارزش آن را بالا می برد. بعضی تحلیل ها برهمین اساس می گوید رابطه بیت کوین و دلار هم از این قاعده پیروی می کند. مقایسه شاخص دلار آمریکا و بیت کوین نشان می دهد سال 2020، برای پرچمدار ارزهای دیجیتال، سال سختی بوده است. اما در ماه های باقی مانده از سال چه پیش می آید؟ آیا حرکت صعودی بیت کوین ادامه پیدا می کند؟
 
بیشتر بازارها رشد بیت کوین را انتظار می کشید اما بیت کوین پس از صعود به کانال 11 هزار و 700 دلار به مرز مقاومتی 11 تا 11 هزار و 200 دلار رسید. حفظ این مرز برای بیت کوین اهمیت دارد چراکه زمینه رشد ارزش این ارز دیجیتال تا کانال 12 هزار دلار و پایداری در آن سطح را تضمین می کند. با این حال از زمانی که بازار خرسی شده، سد 12 هزار دلار برای بیت کوین بلند و بلندتر شده است و پرش از آن، سخت تر. بیت کوین از این مرز عبور کرده با این حال در آن ماندگار نشده است. بعضی تحلیل ها می گوید هرچه پریدن ازسد 12 هزار دلار برای بیت کوین بیشتر طول بکشد، احتمال عبور از این سد برای این ارز دیجیتال ضعیف تر می شود.  حامیان این تحلیل می گویند هفت سال طول کشیده تا قیمت نقره از مرز 18 دلار عبور کند و این عبور، مدت ها طول کشیده است درحالیکه قیمت نقره بارها به 18 دلار نزدیک شده اما نتوانسته از آن عبور کند. اما زمانی که نقره از مرز 18 دلار عبور کرد، صعود ارزش آن ادامه یافت و با 60 درصد رشد، به 30 دلار هم رسید.
 
عبور از مرز 12 هزار دلار شاید برای بیت کوین هم سرآغاز صعودهای قابل توجهی است همانطور که بیت کوین در سال های گذشته پیش از اینکه قیمتی بیش از 20 هزار دلار را تجربه کند، درگیر عبور از سد 16 هزار و 500 دلار و 17 هزار و 500 دلار بود.
 
در ماه های اخیر شاخص دلار آمریکا در محور بحث های مطرح شده درباره حرکت بیت کوین بوده است. به طور مشخص، رابطه بیت کوین و دلار یک رابطه معکوس است. یعنی هرچه ارزش دلار کاهش یافته، بیت کوین تقویت شده است. در سال 2000، در زمان فروپاشی بازارها و تضعیف ارزش دلار، طلا 600 درصد رشد کرد و نقره هم در این دوره به رشد 1.100 درصدی رسید. زمانی هم که دلار روند تقویت خود را آغاز کرد، طلا و نقره عقب نشینی کردند. همانطور که در  بازار موادی مثل نقره و طلا، تضعیف دلار به صعود قیمت دامن زده، بیت کوین هم به عنوان دارایی امن با تضعیف  ارزش دلار، صعود قیمت را در سال های آینده تجربه می کند.