کانال مالی ایران و سوئیس شروع به کار می‌کند؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس می گوید: تعدادی از بانک‌هایی که به تازگی در فهرست تحریمی آمریکا قرار گرفتند، در مراودات اقلام بشردوستانه مانند غذا و دارو نقش داشتند که حالا با توجه به این موضوع شاید بتوان نسبت به فعال شدن کانال مالی ایران و سوئیس امیدوار بود. 
 
شریف نظام مافی در گفتگو با ایبِنا تصریح کرد: از لحاظ تئوری این کانال مالی برای این طراحی شد که در زمان تحریم بتوان با مجوزهای لازم با آن کار کرد و مشکلات نقل و انتقال پول به حداقل برسد. 
 
وی با بیان اینکه تحریم جدید بانک های ایرانی به نوعی حرکت تبلیغاتی قبل از انتخابات است، ادامه داد: هرچند این سازوکار کانال مالی ایران و سوئیس نباید مشمول تحریم ها شود، اما در اجرا باید دید که آیا طرف سوئیسی همراهی لازم را خواهد داشت و اینکه به چه مجوزهایی از آمریکا نیاز دارد. در نتیجه باید منتظر ماند تا واکنش ها مشخص شود.
 
به گفته نطام مافی، در صورت پیروزی آقای بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این امکان و امیدواری وجود دارد که بخشی از منابع مالی بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف آزاد شود و در بستر کانال مالی ایران و سوئیس قرار گیرد. در واقع تنها راه تامین اقلام بشردوستانه از این کانال مالی خواهد بود.
 
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس تاکید کرد: در صورت پیروزی بایدن تا زمان عادی شدن روابط بانکی کانال مالی ایران و سوئیس فعالیت خود را بیشتر خواهد کرد و امیدواریم بتواند حجم بالایی از مبادله کالا میان ایران و سوئیس را پوشش دهد.