بدترین روزهای طلا و نقره رقم خورد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،طلا و نقره بیشترین زیان هفتگی خود را از ماه مارس تاکنون ثبت کرده‌اند. درست از زمانی که شیوع ویروس کرونا در جهان باعث وحشت بازارها شده بود. بلومبرگ گزارشی از کاهش ارزش در بازار طلا و نقره نوشته است.
 
به دلیل نگرانی نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهان، دلار جذابیت خود را به‌عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری تقویت کرده است، درعین‌حال کاهش تقاضا برای طلا هم رخ‌داده است.
 
ترس از افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا به‌ویژه در اروپا افزایش‌یافته است که می‌تواند منجر به قرنطینه سراسری و ملی شود. وضعیتی که در آن چشم‌انداز بهبود از بین خواهد رفت.
 
طلا این هفته 4.6 درصد کاهش یافت و نقره هم کاهش 15 درصدی را ثبت کرد.
 
به گفته تحلیلگران، طلا و نقره تسلیم فشارهای ناشی از قدرت عمومی دلار که تقریباً در شش ماه گذشته بیشترین سود هفتگی را تجربه کرده است، شده‌اند.
 
این وضعیت طلا، اغلب مانعی برای تورم محسوب می‌شود و همچنین بهبود چشم‌انداز افزایش قیمت مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد.
 
گروهی از مقامات فدرال رزرو گفته‌اند که این بانک مرکزی نمی‌تواند به‌تنهایی قیمت را افزایش دهد و اگر کمک بیشتری انجام نشود، اقتصاد متزلزل خواهد شد. به گفته تحلیلگران، طلا با شیب بیشتری نسبت به تحولات اخیر نرخ ارز کاهش‌یافته است.
 
دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا پیش‌نویس پیشنهادی برای بسته محرک تقریباً 2.4 تریلیون دلاری را شروع کرده‌اند که می‌تواند در مذاکرات احتمالی با جمهوری خواهان کاخ سفید و سنا بررسی شود. این لایحه می‌تواند هفته آینده توسط مجلس تصویب شود.
 
روز گذشته، قیمت نقطه‌ای طلا 0.3 درصد افت کرد و به 1861.58 دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره هم کاهش 1.1 درصد را ثبت کرد. پلاتین همچنین بدترین هفته خود از ماه مارس را گذارند و کاهش داشت. این در حالی است که پالادیوم بیشترین ریزش خود از ماه ژوئیه ثبت کرده است.
 
شاخص نقطه‌ای دلار بلومبرگ 0.3 درصد صعود کرد که بهترین هفته خود از ماه آوریل تاکنون را ثبت کرده است.
 
رکود طلا می‌تواند هم‌زمان با افزایش عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست جمهوری امریکا، موقتی باشد. هرگونه درگیری اضافی در آستانه انتخابات باید به رشد قیمت طلا کمک کند.
 
چرخه انتخابات ایالات‌متحده، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در اقتصاد باقی می‌ماند. این حرکات اخیر باعث می‌شود که طلا در دو سه ماه آینده با افزایش مواجه شود.