آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در شهر تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تغییرات قیمتی مستمر در بازار مسکن طی ماه‌های اخیر سبب شده در میانه تابستان شاهد بالاترین قیمت‌های پیشنهادی فروش در بازار مسکن باشیم که این وضعیت شرایط را برای معدود خریداران مصرفی مسکن دشوار کرده است. یک گروه از خریداران مصرفی که در صدد تبدیل به احسن خانه‌های خود هستند و اغلب تلاش می‌کنند آپارتمان‌های یک‌خوابه فعلی را به آپارتمان دو خوابه تبدیل کنند،‌ در حال حاضر به‌عنوان گروه اصلی متقاضی مصرفی ملک در بازار در حال جست‌و‌جو هستند؛ هر چند تعداد این افراد از سرمایه‌گذاران و سفته‌بازان ملکی در بیشتر محله‌ها به مراتب کمتر است.
 
بازار مسکن شهر تهران در عین مواجه بودن با کمبود عرضه در تمام گروه‌های سنی و متراژی، به مراتب شرایط را برای جست‌و‌جوی آپارتمان‌های قیمت‌مناسب برای متقاضیان مصرفی ملک که هدفشان تبدیل به احسن است، دشوارتر کرده است. با این حال بررسی فایل‌های موجود در موتورهای جست‌و‌جوی ملکی حکایت از آن دارد که در بازه بودجه متقاضیان تبدیل به احسن یعنی یک تا ۲ میلیارد تومان، دامنه انتخاب چندان هم محدود نیست. در محله‌های مختلف شهر تهران می‌توان در این بازه قیمتی آپارتمان‌هایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ مترمربع جست و جو کرد و محدوده سنی آنها نیز از نوساز تا ۳۰ سال ساخت را شامل می‌شود.
 
هرچند خانه‌های ۲۵ سال ساخت به بالا ظاهرا گزینه مناسبی برای تبدیل به احسن به شمار نمی‌آیند، اما واسطه‌های ملکی می‌گویند قیمت مناسب این واحدها که بعضا تا ۳۰ درصد نسبت به قیمت نوساز در منطقه پایین‌تر است، سبب شده یک گروه از متقاضیان خرید خانه دوم از محل فروش خانه قبلی و افزودن پس‌انداز و وام به مبلغ نهایی، به خرید این قبیل واحدها روی بیاورند، به این امید که ظرف پنج سال آتی در زمان ساخت و ساز بتوانند از قدرالسهم کافی برخوردار شده و صاحب واحد نوساز شوند.
 
  • مسکن