هدف گذاری پذیرش ۱۰۰ واحد تولیدی در بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از شاتا، نعمت الله شهبازی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونین برنامه ریزی سازمان های صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای کمک به بخش تولید و تحقق شعار جهش تولید، هدف گذاری کردیم ۱۰۰ واحد تولیدی از سوی بورس پذیرش شوند یا از طریق این بازار، تامین مالی شوند.
 
وی افزود: طبق مصوبه سران قوا و عنایت مقام معظم رهبری، هر بنگاهی که امسال به بورس وارد شود، پیشینه مالی سال‌های گذشته این بنگاه به ‌هیچ‌عنوان بررسی نخواهد شد.
 
شهبازی تصریح کرد: حجم نقدینگی در کشور بالاست و باید تلاش کنیم بخشی از آن به سوی تولید سوق داده شود و این از سیاستهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
 
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص تسهیلات به بخش تولید گفت: بانک‌ها و صندوق‌ توسعه ملی هر کدام ۵ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان تاکنون برای تبصره ۱۸ آورده داشتند که در مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع برای تبصره ۱۸ سراسر کشور اختصاص یافته است.
 
شهبازی افزود : تاکنون ۸۳۴ واحد تولیدی با مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان موفق شدند از این منابع استفاده کنند.
 
وی گفت: استانهای تهران، اصفهان، البرز و مرکزی بیشترین پرداخت از محل تبصره ۱۸ را بخش تولید داشته اند.
 
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین مالی با انتقاد از روند کند پرداخت تسهیلات در استان‌ها گفت: با توجه به این که منابع این تسهیلات مشخص شده باید سرعت پرداخت توسط بانکها بیشتر شود و استانها هم با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.