رشد ۹۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی رشته اعتبار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آمارهای عملکرد رشته‌های بیمه‌ای در ۲ ماهه نخست امسال نشان می‌دهند که در رشته بیمه اعتبار ۱۰.۵۳۵ میلیون ریال حق بیمه تولید شده که این رقم تنها ۰.۰۱ درصد از کل حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در ۲ ماهه نخست سال ۹۹ بوده‌ است.
 
با این حال رشد حق بیمه تولیدی در این رشته ۹۰۳.۳۷ درصد بوده که بالاترین رشد را در بین سایر رشته‌های بیمه‌ای داشته است. در این رشته بیمه‌ای، شرکت‌ها و موسسات بیمه در قبال دریافت حق بیمه، متعهد می‌شوند که در صورت تعویق یا عدم پرداخت اقساط از سوی وام گیرنده، مبلغ اقساط را به بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری بازگردانند.
 
از سوی دیگر طی این مدت ۷۹.۳۷۳ میلیون ریال برای رشته بیمه اعتبار خسارت پرداخت شده که ۲۰۲۱.۷۱ درصد رشد را به ثبت رسانده است هرچند که سهم این رشته از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه برابر با ۰.۱۹ درصد بوده است. با این حال این رشته در بین سایر رشته‌ها، رتبه نخست را در رشد خسارت پرداختی نداشته و بعد از بیمه پول در رتبه دوم قرار دارد. نسبت خسارت بیمه اعتبار از اول فروردین تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ نیز برابر با ۷۵۳.۳۹ درصد بوده که تغییری ۳۹۷.۱۰ درصدی داشته است.