افتتاح حساب ۱۱ هزار متقاضی مسکن ملی در بانک مسکن
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدحسن علمداری، در خصوص آخرین آمار افتتاح حساب‌های طرح اقدام ملی مسکن، گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۹۸۵ نفر واجدان شرایط معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، برای دریافت مسکن ملی در بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن رقم سپرده‌گذاری شده از سوی بیش از ۱۰ هزار نفر واجد شرایط معرفی شده مسکن ملی به بانک مسکن را ۱۱۰ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در حساب بازشده توسط متقاضیان مسکن ملی ۱۱۰ میلیاردتومان موجودی است که این میزان با حداقل آورده متقاضیان پر شده است.
عملداری با یادآوری این مطلب که بانک مسکن ارایه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را برای ۱۴۰ هزار واحد مسکن ملی پذیرفته است، توضیح داد: بانک مسکن ارایه تسهیلات به ۱۴۰ هزار واحد مسکن ملی را با هماهنگی و راهبری معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پرداخت می‌کند.
وی همچنین در خصوص امضای تفاهم‌نامه طرح اقدام ملی مسکن با نهادهای اجرا کننده آن، اعلام کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن با هماهنگی چهار نهادِ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شهرهای جدید و اداره کل راه و شهرسازی استان ها اجرایی وعملیاتی می شود که این چهار نهاد در واقع نماینده سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای طرح اقدام ملی مسکن هستند.
علمداری گفت: بانک‌مسکن با هر چهار نهاد برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و پذیرفته است که تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی را بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به واجدان شرایط پرداخت کند.
مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن ادامه داد: تاکنون از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ۳۰ هزار واحد، ۳۰ هزار واحد شهرهای جدید، ۲۰ هزار واحد بنیاد مسکن و ۲۵ هزار واحد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند و آورده اولیه متقاضیان نیز در حساب بانک قرار دارد. وی مجموع افراد معرفی شده به بانک مسکن را برای دریافت تسهیلات مسکن ملی تاکنون  ۱۰۵ هزار واحد معرفی کرد.