پرداخت به موقع حق بیمه در ارائه تعهدات سازمان تامین اجتماعی موثر است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری‌گنجه، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه بازدید از شعب 25 و 33 غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، با ذکر مطلب بالا افزود: از جمعیت 87 میلیون نفری کشور بیش از 42 میلیون نفر تحت پوشش حمایت‌های کوتاه و بلندمدت سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و بر اساس آمار عملکردی در سال گذشته به طور متوسط هزینه هر ماه سازمان بیش از 9 هزار و 600میلیارد تومان است.
 
وی تاکید کرد: منابع وصولی سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه دریافتی تامین می‌شود و از این مجموعه نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان تنها صرف پرداخت مستمری‌بگیران و بازنشستگان می‌شود.
 
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ شیوع ویروس کرونا را در سطح ایران، اثرگذار بر مناسبات اجتماعی دانست و گفت: این ویروس در سراسر دنیا گسترده شد و مشکلات عدیده‌ای را برای بسیاری از کشورها به وجود آورده که بیشترین  تاثیرگذاری آن در اقتصاد و اعاده سلامتی بهداشت تن، روان و فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی است.
 
امیری‌گنجه بیشترین تاثیر ویروس منحوس کرونا را در تامین اجتماعی، افزایش بیمه بیکاری، افزایش هزینه‌های درمان و مراقبت‌های پزشکی و تهیه ملزومات دارویی، تعطیلی بعضی کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، آموزشی، خدماتی  کاهش نیروی کار در بعضی از کارگاه‌ها و به تعویق افتادن برخی پروژهای کلان دانست.
 
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی از روسای شعب درخواست کرد در نحوه بازاریابی، تهیه بیلان کاری، ریسک‌پذیری فعالیت‌ها و همکاری و تعامل با  کارگاه‌های که مشکلات اقتصادی دارند را  با جدیت و تعامل سازنده در دستور کار قرار دهند.