نفت به بالای ۳۵ دلار رسید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازرهای مالی(ایستانیوز)،نفت برای دومین روز بدون تغییر دادوستد شد. اگر اوپک و متحدانش همچنان محدودیت‌های تولید را گسترش دهند، احتمالاً وضعیت بهتر خواهد شد. بلومبرگ در گزارشی به وضعیت بازار نفت پرداخته است.
 
معاملات آتی نیویورک بعد از کاهش 0.1 درصد در روز دوشنبه، ثابت باقی ماند. گفته می‌شود که عربستان سعودی از حفظ محدودیت‌ها برای یک تا سه ماه دیگر حمایت می‌کند.
 
هرگونه تغییر در معاملات اوپک پلاس به مذاکرات مسکو و ریاض وابسته خواهد بود، هفته گذشته روسیه گفت که قصد دارد از ماه آینده کاهش محدودیت تولید را اجرا خواهد کرد.
 
اعتراضات خشونت‌آمیز همچنان در ایالات‌متحده ادامه دارد که باعث شده بازیابی اقتصاد این کشور پیچیده‌تر شود. دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا هم قول اعزام ارتش برای فرونشاندن ناآرامی‌ها را داده است.
 
بااین‌حال، شورش‌ها هنوز تأثیر عمده‌ای در بازارهای مالی نداشته و متعادل بوده است. داده‌های تولیدی در امریکا نشان می‌دهد که فعالیت‌های شروع به ثبات کرده‌اند.
 
بحث تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در حالی مطرح می شود که وضعیت تقاضا همچنان نامشخص است. تانکرهای سکنی گرفته در سواحل چین که در انتظار تخلیه هستند، گواهی بهبود سریع اقتصاد این غول آسیایی را دارد، اما در سایر نقاط جهان روند بازگشت نابرابر بوده است.
 
با حذف محدودیت‌ها، میزان مصرف سوخت جاده به‌آرامی رو به افزایش است، اما به نظر می‌رسد ترمیم حمل‌ونقل هوایی بسیار طولانی‌تر خواهد بود.
 
هووی لی، اقتصاددان Oversea-Chinese Banking می‌گوید: اگر اوپک پلاس بتواند در مورد تمدید سه‌ماهه برای کاهش تولید فعلی توافق کند، این احتمال واقعی وجود دارد که بازار بتواند در این سه ماه از مازاد عرضه شدید نفت به کسری عرضه در سه ماه سوم برسد. این اتفاق به رساندن قیمت نفت برنت به 40 دلار در هر بشکه کمک خواهد کرد.
 
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل ماه ژوئیه در معاملات بورس کالای نیویورک 0.2 درصد رشد کرد و به 35.52 دلار در هر بشکه رسید.
 
قیمت نفت خام برنت هم در بورس ICE Futures Europe برای تحویل ماه اوت، بعد از رشد 1.3 درصد روز دوشنبه، امروز 0.6 درصد رشد کرد و به 38.54 دلار در هر بشکه رسید.
 
کاهش تولیدات اوپک اگرچه قوی اجرا می‌شود، اما اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند، اجرای آن سخت‌تر خواهد شد. طبق نظرسنجی بلومبرگ، این گروه حدود سه‌چهارم کاهش‌های وعده داده‌شده در ماه می را عملی کرده‌اند، اما عراق و نیجریه کمتر از نیمی از کاهش توافق شده را اجرا کرده‌اند.
 
این در حالی است که گفته می‌شود مقامات دولت چین به شرکت‌های بزرگ کشاورزی دولتی اعلام کرده‌اند که برای خرید برخی کالاهای کشاورزی امریکا ازجمله سویا، صبر کنند. این اقدام نشانه آن است که روابط دو کشور رو به وخیم‌تر شدن است و توافق تجاری انجام‌شده را تهدید می‌کند. این توافق شامل تعهداتی برای چین برای افزایش خرید انرژی از امریکا هم می‌شود.