خطرناک‌ترین مشاغل در عصر کرونا
به گزارزش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،متخصصان پزشکی که با افراد بیماری سروکار دارند، همواره در معرض بیماری‌ها هم قرار دارند، اما این ریسک در میان شیوع ویروس کرونا به‌صورت تصاعدی بالا رفته است و این احساس را ایجاد کرده که چنین شغل‌هایی بسیار خطرناک‌تر شده‌اند. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به مشاغل پرریسک در عصر کرونا پرداخته است.
 
کیمبلی گرین، مدیر ارشد Diakonos Group، شرکت ارائه مراقبت‌های طولانی‌مدت مستقر در اوکلاهاما می‌گوید: کرونا که شیوع پیدا کرد و گفته شد در افراد مسن خطرناک‌تر است، ما پایه و اساس کار را دوباره پی ریزی کردیم. برای کارمندان ما همه‌چیز تغییر کرده است.
 
این شرکت 700 هزار دلار برای تجهیزات محافظت 1200 کارمند خود هزینه کرده است. همچنین قوانین جدیدی درباره اینکه چه کسانی می‌توانند وارد ساختمان شوند هم وضع‌شده است. این شرکت سیستم فشار هوای منفی و روبات‌های تمیزکننده نور UV برای واحد کرونای خود در نظر گرفته است. البته که حتی با چنین اقداماتی بیش از 40 نفر از کارمندان و مشتری‌های این شرکت مبتلا شده‌اند.
 
به‌این‌ترتیب اصلاً جای تعجب ندارد که کارمندان مراقبت‌های بهداشتی در صدر مشاغل پرریسک در عصر کرونا قرار دارند.
 
این مطالعه که در ماه آوریل منتشرشده و توسط ماریسا بیکر، استادیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه واشنگتن انجام‌گرفته است، نشان می‌دهد که 10 درصد کارگران در ایالات‌متحده حداقل یک‌بار در هفته با ویروس کرونا مواجه می‌شوند. همچنین تقریباً 18.4 درصد از آنها حداقل یک‌بار در ماه در چنین شرایطی قرار می‌گیرند. این تعداد شامل کارگران مزرعه هم می‌شود، اما کارگران خود اشتغال، کارمندان خانگی یا کارگران آزاد را دربر نمی گیرد.
 
این اعداد احتمالاً بسیار کمتر از آمار واقعی است، چراکه کارگران گیگ (پیمانکاران مستقل، کارگران پلت فرم آنلاین، کارگران شرکت‌های پیمانکاری، کارگران فراخوان و کارگران موقت) را در برنمی‌گیرد. اما به‌طور مثال کارگران تحویل غذا یا رانندگان تاکسی‌های آنلاین در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
 
با بازگشایی کشورها و کسب‌وکارها، کارمندان به محل کارشان برمی‌گردند. حالا شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای کاهش ریسک کرونا هستند. آنها سالن‌های غذاخوری را تعطیل می‌کنند. در اینجا 5 شغل با بیشترین مواجهه با کرونا ارائه‌شده است (این بررسی در میان کارمندانی که به‌جای ارتباط از راه دور در محل کار حضور دارند، انجام‌گرفته است.)
 
    خدمات اجتماعی
 
این شغل شامل مشاوران بهداشت روان، مربیان، مددکاران مذهبی، افسران و مددکاران اجتماعی می‌شود.
 
تعداد کل کارگران: 2.2 میلیون نفر
 
حداقل مواجه در ماه: 32 درصد
 
حداقل مواجه در هفته: 8 درصد
 
    مراقبت و خدمات بهداشتی
 
این شغل شامل مربیان بدن‌سازی، آرایشگرها و کارمندان مراقبت از کودکان می‌شود.
 
تعداد کل کارگران: 5.5 میلیون نفر
 
حداقل مواجه در ماه: 52 درصد
 
حداقل مواجه در هفته: 1 درصد
 
    خدمات حفاظتی
 
این شغل شامل آتش‌نشان‌ها، افسران پلیس و نگهبانان امنیتی می‌شود.
 
تعداد کل کارگران: 5.5 میلیون نفر
 
حداقل مواجه در ماه: 52 درصد
 
حداقل مواجه در هفته: 30 درصد
 
    پزشکان و متخصصان حرفه‌ای
 
این شغل شامل پزشکان، پرستاران، دندان‌پزشکان و داروسازان می‌شود.
 
 تعداد کل کارگران: 8.6 میلیون نفر
 
حداقل مواجه در ماه: 92 درصد
 
حداقل مواجه در هفته: 78 درصد
 
    خدمات پشتیبانی بهداشتی
 
این شغل شامل پرستاران خانگی، دستیاران پرستاری، فیزیوتراپ‌ها و تهیه‌کنندگان تجهیزات پزشکی می‌شود.
 
تعداد کل کارگران: 4.1 میلیون نفر
 
حداقل مواجه در ماه: 96 درصد
 
حداقل مواجه در هفته: 77 درصد