درخواست بازنشستگی غیرحضوری شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سازمان تامین اجتماعی، از بیست و یکم اردیبهشت ماه امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir فراهم و بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به سامانه با کدکاربری و رمز عبور اختصاصی، از طریق گزینه درخواست بازنشستگی نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.
اگر درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداری یا ایام تعطیل توسط بیمه‌شده ارسال شود، ثبت درخواست در سیستم شعبه تامین اجتماعی در اولین روز کاری بعد انجام می‌پذیرد.
از بیمه‌شدگان درخواست می‌شود پس از ثبت درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع ثانوی به شعب تامین اجتماعی مراجعه نکنند؛ به محض اعلام سابقه از جانب واحد نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی مراحل بعدی انجام فرایند بازنشستگی، به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.
همچنین اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمه‌شده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در اولین مراجعه الزامی است.