خبر خوش برای سرمایه‌گذاران طلا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،نایب رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران دراین زمینه گفت: صنعت طلای ایران توانمند بوده و ایران در این صنعت جزو ۸ کشور برتر جهان است؛ بنابراین برای رشد و توسعه این صنعت باید کمک کرد و موانع از سر راهش برداشت. 
کشتی‌آرای با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در زمینه صادرات طلا افزود: اگر با کرونا مواجه نمی‌شدیم به احتمال زیاد صادرات طلا دست‌کم بعد از تعطیلات نوروز به‌طور رسمی شروع شده بود. 
خوشبختانه مساعدت و همکاری لازم انجام شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها بعد از کرونا موانع و مشکلات دست و پاگیری مثل چندوچون رویه‌های گمرکی، ثبت سفارش، نحوه ورود مواد اولیه، استاندارد، بانک مرکزی و مشکلات دیگر برطرف خواهدشد. البته باید توجه داشت که فقط محصول نهایی صادر می‌شود نه طلای خام. 
همسایگان نیازمند طلای ایران
به‌گفته کشتی‌آرای براساس برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده، صادرات طلا در چند روز آینده، امکان‌پذیر خواهد شد. آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تایید این مطلب گفت: با عملیاتی شدن این برنامه مسیر بسیاری مناسبی برای صنعت طلای ایران ایجاد می‌شود. محمدولی افزود: قاعدتا ورود به عرصه صادرات طلا برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری زیاد داشته باشند، نتیجه‌بخش خواهد بود. به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر قرابت فرهنگی و ارتباطات وسیع باعث شده بسیاری از کشورهای همسایه به طلای ایران نیازمند و به دنبال خرید آن باشند.