جزییات تورم ۳۴.۸ درصدی سال ۹۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ٧.٩، ٧.٨ و ٩.٢ واحد درصد افزایش یافته است.
 
 نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال گذشته برای کل کشور ۴۲.۶ درصد، مناطق شهری ٤٢.٧ درصد و مناطق روستایی ٤٢.٢ درصد بوده است.
 
نرخ تورم «خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات» در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٤.٤، ٤.٣ و ٤.٩ واحد درصد افزایش یافته است.
 
نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ۳۱.۴ درصد، مناطق شهری ٣١.١ درصد و  مناطق روستایی ٣٣.٥ درصد بوده است.
 
نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۹، ٨.٦ و ١١.٧ واحد درصد افزایش یافته است.
 
در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، مرداد، شهریور، مهر و دی سال گذشته نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات منفی بود و بیشترین میزان آن مربوط به ماه شهریور بود.
 
متوسط نرخ تورم ماهانه در این سال برای شاخص کل ۱.۷ درصد، گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» ۱.۲ درصد و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» ۱.۹ درصد بود.