ضرورت توجه بر سرمایه‌گذاری‌های زود بازده در مقطع کنونی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.
 
روحانی در این نشست اظهارداشت: باید برای شرایط پساکرونا خود را آماده کنیم که آن جهان کاملا با جهان امروز فرق می‌کند.
 
او همچنین با توجه به تغییر شرایط اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاری زودبازده را مورد توجه قرار داد.
 
مهم‌ترین صحبت‌های رئیس‌جمهور در این نشست به شرح زیر است:
 
    آماری که امروز در جلسه اعلام شد که تعداد مراجعه‌کننده ها به بیمارستان برای بستری شدن در سطح کشور در طول شبانه‌روز گذشته بسیار پایین و حدود 300 نفر بوده که این عدد خیلی پایین‌تر از روزها و هفته‌های قبل است.
    در طول این مدت، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدگران کشور برای کمک به بخش درمان، همه به صحنه آمدند.
    تعداد زیادی از مراکز هستند که تلاش می‌کنند این داروی مقابله با ویروس کرونا را کشف کنند. این دارو ممکن است کشف شود، منتها چون زمان کشف آن برای کسی روشن نیست، باید خودمان را برای شرایط بد هم آماده کنیم.
    باید خودمان را برای یک روز سخت احتمالی آماده کنیم .
    بازگشایی‌ها را آرام‌ آرام و پلکانی توسعه می‌دهیم.
    امروز تصمیم گرفتیم برای 132 شهرستانی که شرایط سفید دارند و به اصطلاح کم‌خطر هستند، بارعایت پروتکل‌ها از فردا مساجد‌شان و روز جمعه، نماز جمعه‌ آن ها شروع می‌شود . .
    ما در بازگشایی خیلی با آرامش و پلکانی به پیش می‌رویم اما در عین حال از یاد هم نمی‌بریم که یک کرونا هنوز هست و از یاد نمی‌بریم که ممکن است در یک روزی با یک اوجی روبرو شویم. از امروز باید برای آن اوج، هم از لحاظ تجهیزات و امکانات و هم از لحاظ مواد غذایی و کالای اساسی فکر کنیم.
    صادرات و واردات دنیا در پساکرونا مثل پیش از کرونا نیست؛ سرمایه گذاری پساکرونا هم مثل قبل از کرونا نخواهد بود. اینها همش تغییر می‌کند.
    همه چیز تغییر کرده، اقتصاد هم تغییر کرده است؛ به همین دلیل من از دولت و وزارت کشور خواستم که روی سرمایه‌گذاری‌های زودبازده که در این مقطع الان به درد ما می‌خورد، کارکنند.
    تا قبل ازکرونا، صادرات به عنوان نمونه برای یک کالای خاص مشتری زیادی داشت، اما الان چیزهای دیگری مشتری دارد؛ رنگ و بوی صادرات و تولید عوض شده و شرایط نیازهای جامعه تغییر کرده است؛ باید خودمان را برای این شرایط امروز آماده کنیم.
    می‌بینیم امروز اقتصاد مقاومتی به درد کشور می‌خورد. گفتند طوری روی پای خود بایستید که تکانه‌ها شما را مضطرب نکند و امروز می‌بینیم که این شوک‌ها و تکانه‌ها کشور را مضطرب نکرده است.
    پیشنهاد شده در مناطق کم خطر برای بازه زمانی 20 اردیبهشت، در آن مناطق با حفظ پروتکل‌های بهداشتی مدارس بازگشایی شود و یک ماه هم آموزش ادامه پیدا کند.