طلای ۵ هزار دلاری در راه است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، جان باتلر، نویسنده کتاب «انقلاب طلایی» یکی از افرادی است که طلای پنج هزار دلاری را در میان‌مدت پیش‌بینی کرده است.
 
او در مصاحبه‌ای با کیتکونیوز این رشد قیمت را به ادامه سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی به‌دلیل شیوع کرونا نسبت داده است. از نظر او بررسی عملکرد تاریخی طلا نشان می‌دهد که در دوره‌های رکود اقتصادی، قیمت طلا با رشد قابل توجهی افزایش می‌یابد.
 
باتلر در این زمینه گفته است: با در نظر گرفتن الگوی تاریخی دهه ۱۹۷۰، رکود تورمی و دیگر مواردی که رخ داده است، بر این باورم که قیمت طلا رشد خواهد کرد. به‌نظر من، در میان‌مدت و در یک بازه زمانی چند ساله، قیمت پنج هزار دلار برای طلا کاملا واقع‌بینانه است.
 
به‌گفته او، به‎دلیل ماندگاری اثرات اقتصادی این ویروس همه‌گیر، شاهد ادامه روند سیاست‌های انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی خواهیم بود، که این خود دلیل مهمی برای رشد قابل توجه قیمت فلز زرد خواهد بود.
 
در طول تاریخ مدرن (۲۰۲۰-۱۸۱۲)، چنین عملکردی در بازارها بی‌سابقه بوده است. اگرچه بسیاری بر این باورند که بورس، که ارزش آن با گذشت زمان رشد می‌کند، سرمایه‌گذاری بهتری در مقایسه با طلا محسوب می‌شود، اما داده‌ها نشان می‌دهد، سرمایه‌گذارانی که بخشی از سبد خود را به طلا اختصاص داده‌اند، ثروتمندتر شده‌اند.