لذت خانه ماندن با خواندن کتاب
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،واژه «قرنطینه خانگی»، « در خانه ماندن» و... حالا به سبک زندگی بسیاری از ما اضافه شده است و نگرانی به جا نسبت به گسترش ویروس کرونا و ابتلا به بیماری چنان به جان بسیاری از ما افتاده که خانه را امن ترین جای جهان برای ماندن می دانیم. اما در این روزهای در خانه بودن چه باید کرد؟ پیشنهاد ما به شما همراه شدن با  «اپلیکیشن اتاق تهران»و دسترسی و مطالعه رایگان مجموعه ای از بی نظیرترین و به روزترین کتاب های اقتصادی است که بسیاری از آن ها از سوی بزرگترین موسسه های اقتصادی و نشر همچون اکونومیست منتشر شده اند.
در این مجموعه شما با کتاب هایی در حوزه کارآفرینی و زندگی کارآفرینان برتر داخلی و خارجی و نگاه و تئوری های آن ها برای توسعه و پیشرفت آشنا خواهید شد. شما می توانید با مطالعه کتاب های منتشر شده از سوی اتاق تهران به اقتصادی های برتر جهان همچون چین سفر کنید و با راز و رمزهای موفق ترین مجموعه های اقتصادی جهان آشنا شوید و در جریان دلایل شکست بخشی از مجموعه های صنعتی و خدماتی برتر دنیا قرار بگیرید. همچنین در بین مجموعه کتاب های منتشر شده از سوی اتاق تهران، کتاب های بسیار جذاب در حوزه آینده پژوهشی و پیش بینی نسبت به آینده جهان و تکنولوژی به چشم می خورد که می تواند نگاهی ویژه به شما بدهد.
اتاق تهران این امکان را فراهم کرده است که علاوه بر اپلیکیشن شما بتوانید از طریق سایت اتاق تهران http://www.tccim.ir به هم مجموعه کتاب های منتشر شده اتاق دسترسی پیدا کرده و به صورت رایگان این کتاب ها را دانلود و مطالعه کنید. روزهای خانه ماندن حتما با مطالعه مجموعه کتاب های اقتصادی اتاق تهران می تواند جذاب تر برای شما پیش برود.
 
 
معرفی کوتاهی از 20 عنوان کتاب منتشر شده از سوی اتاق تهران:
 
 
 
عنوان کتاب:  معمای چین
 
    تاریخ انتشار:    1398
 
نویسنده: گردآوری، تلخیص و ترجمه: محمد حسین باقی
 
موضوع:
 
این کتاب که عنوان فرعی « رقابت های ژئوپلیتیک در قرن 21 و تغییر موازنه قدرت در شرق آسیا» منتشر شده در واقع به تعریف الگوی چین برای پیشرفت، مبانی تئوریک رابطه چین و آمریکا و شرایط و امکان موازنه‌ سازی میان این دو کشور، تعریف نظم بین‌المللی و نقش چین در آن می پردازد.
 
 
 
-----
 
عنوان کتاب:  راهنمای بازارهای مالی
 
    تاریخ انتشار:    1398
 
نویسنده: مارک لوینسون
 
مترجم: ساغر منشی
 
موضوع:
 
کتاب راهنمای بازارهای مالی به روشنی درباره بازارهای متفاوت توضیح می دهد و با نگاهی تازه پا را از بازارهای اوراق قرضه و سهام فراتر می گذارد و اهداف و امکانات بازارهای آتی و اختیار معامله را تبین می کند. بنابراین برای هرکسی که می خواهد درک بهتری از نحوه عملکرد بازارهای مالی داشته باشد، این کتاب منبعی غنی است.
 
 
 
----
 
عنوان کتاب:  سراب توسعه
 
تاریخ انتشار:    1398
 
نویسنده: مسعود خوانساری
 
موضوع:
 
این کتاب گردآوری مجموعه مقالاتی است که مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران در طول چهار سال بحرانی اقتصاد ایران برای مجله اقتصادی آینده نگر نوشته و به دقت مشکلات و چالش های اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داده است. مطالعه این کتاب می تواند سرخط دقیقی از موقعیت اقتصاد ایران در طول سال های 1392 تا 1396 نشان دهد.
 
 
 
----
 
عنوان کتاب:  تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050
 
    تاریخ انتشار:    1397
 
نویسنده: گروه مولفان در اکونومیست
 
مترجم: آرش پور ابراهیمی
 
موضوع:
 
فن آوری باتوجه به پیشرفت هر دقیقه ای و ساعتی، در سال 2050 به کجا خواهد رفت؟ تاثیر آن بر شیوه زندگی چگونه خواهد بود؟ در کتاب تغییر بزرگ تکنولوژی تا سال 2050 بیش از 20 دانشمند شناخته شده، رهبران صنایع، استادان برجسته دانشگاه، نویسندگان داستان های علمی و تخیلی به روزنامه نگاران اکونومیست پیوسته اند تا به این سوالات پاسخ دهند.
 
 
 
----
 
عنوان کتاب:  آن سوی دیوار
 
    تاریخ انتشار:    1397
 
نویسنده: آرتور آر. کروبر
 
مترجم: سعید ارکان زاده یزدی / آزاده اکبری
 
موضوع:
 
آن سوی دیوار؛ اقتصاد چین: آن چه هر کس باید بداند از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد چاپ شده است و تلاش دارد واقعیت های اقتصادی و سیاسی چین را به زبانی ساده و با تحلیل هایی مستند به آمار و اطلاعات بیان کند. در این کتاب علاوه بر شرح ساختارهای سیاسی و اقتصادی چین، روایت هایی تاریخی از توسعه این کشور طی 35 سال اخیر ارائه شده است.
 
 
 
-----
 
عنوان کتاب:  جهانی از اعداد ( ویرایش سال 2018 )
 
تاریخ انتشار:    1397
 
نویسنده: گروه اکونومیست
 
مترجم: فریده عنایتی / نسیم بنایی
 
موضوع:
 
جهان اعداد کتابی است که در واقع کلکسیونی از اعداد مربوط به هر چیزی را که تصور کنید در یک کتاب جیبی گرد هم آورده است تا به شما کمک کند که نگاهی متفاوت به موضوعات در جهان داشته باشید. در این کتاب از قیمت ساندویچ مک دونالد گرفته تا طولانی ترین رودخانه های جهان اعداد وجود دارد. اتاق تهران پیش از این ویرایش سال 2016 این کتاب را هم منتشر کرده بود.
 
-----
 
عنوان کتاب:  مدیریت استعدادها
 
تاریخ انتشار:    1397
 
نویسنده: ماریون داوین / مایکل سیرت
 
مترجم: عباس توکلی
 
موضوع:
 
تحقیقات زیادی نشان می دهد که موفقیت شرکت ها به توانایی و مهارت نیروهایشان بستگی فراوانی دارد و به همین دلیل مدیران شرکت ها به  دنبال جذب نیروهای ماهر هستند اما شاید بتوان گفت استخدام این نیروها ساده ترین مرحله کار باشد و تازه ماجرا از جایی شروع می شود که باید برای حفظ این نیروها و استفاده از توانمندی آن ها برنامه ریزی کرد. مدیریت استعدادها کتابی در این راستا است
 
----
 
عنوان کتاب:  ابتکارات صرفه جویانه
 
تاریخ انتشار:    1397
 
نویسنده: ناوی رادجو / جیدیپ پرایهو
 
مترجم: مریم عربی/ نسیم بنایی
 
موضوع:
 
چگونه با کمترین منابع بهترین عملکرد را داشته باشیم؟ کتاب ابتکارات صرفه جویانه به دنبال پاسخ به این سوال است.
 
----
 
عنوان کتاب:  راهنمای ریسک کشوری
 
تاریخ انتشار:    1398
 
نویسنده: مینا تاکسوز
 
مترجم: حسام الدین عباس حلاج/ سید حمیدرضا عظیمی
 
موضوع:
 
در زمانی کـه بـه تجـارت فرامـرزی می پردازیـم، ممکـن اسـت مرتکـب چه اشـتباهاتی شـویم؟ و چگونه می توانیم ریسـک های ناشـی از تغییر شـرایط سیاسی و اقتصادی را مدیریت کنیم؟ کتاب راهنمای ریسک کشوری می گوید دردنیایی که هر روز بیشـتر با هم در ارتباط هسـتیم، فعالان اقتصادی باید نسبت به ریسک های انجام کسب وکار در سطح جهانی آگاه باشند.
 
------
 
عنوان کتاب:  خاطرات کارآفرینان نسل امین الضرب
 
 تاریخ انتشار:    1396
 
نویسنده: گروه نویسندگان
 
موضوع:
 
مجموعه 5 جلدی از داستان زندگی کارآفرینان پیشکسوت و فعالان استارت آپی نخبه که خواندن آن می تواند پر از پند ( تجربه های موفق و شکست) برای کسانی باشد که می خواهد کاری را شروع کنند. در این مجموعه ها به زندگی افرادی همچون علی رحیمیان ( موسس اولین کشتارگاه صنعتی کشور)، رحمان گلزار ( یکی از موسسان ساختمان های اکباتان)، غلامعلی سلیمانی (موسس کاله)، اصغر قندچی ( پدر کامیون سازی ایران)، رضا نیازمند ( از بنیانگذاران توسعه صنعتی در ایران) و... پرداخته شده است. 
 
----
 
عنوان کتاب:  چرا شکست می خوریم ؟
 
تاریخ انتشار:    1396
 
نویسنده: آنا فالتن / مایکل دریسن و اسکات مولر
 
مترجم: صوفیا نصرالهی
 
موضوع:
 
رفتارهای اقتصادی به ویژه آن گروه از رفتارهای مرتبط با سرمایه گذاری، بیش از هر چیز به محیطی قابل پیش بینی وابسته است. کنش های انسانی معطوف به آینده است یعنی هدفی را در آینده جستجو می کند. سرمایه گذاری بدون درک آینده ممکن است مسیری به ناکجا آباد را طی کند؛ در کتاب چرا شکست می خوریم؟ با ارائه مثال هایی به این موضوعات پرداخته شده است.
 
----
 
عنوان کتاب:  ثبات افیون کسب وکارها
 
تاریخ انتشار:    1396
 
نویسنده: روپرت مرسون
 
مترجم: عباس توکلی
 
موضوع:
 
کارآفرینان و کسب و کارهایش را چه چالش هایی تهدید می کند. مرسون نویسنده کتاب ثبات افیون کسب و کارها معتقد است:« کارآفرین‌ها و مالکان باید بدانند که زنده ماندن آن‌ها به برنامه تحول و تغییر آن‌ها بستگی دارد. در حقیقت «نقطه آسایش»ی در فعالیت شرکت‌ها وجود ندارد؛ زیرا زمانی نخواهد گذشت که شرکت‌های جدیدی پیدا خواهند شد که جای شما را در بازار بگیرند.»
 
-----
 
عنوان کتاب:  اقتصاد در عصر جدید
 
تاریخ انتشار: 1396
 
تالیف و ترجمه: جعفر خیرخواهان
 
موضوع:
 
کتاب اقتصاد در عصر جدی به نمایش تعصب و ملی گرایی که اغلب با حمایت گرایی همراه است و ترامپ را به یک مشکل بسیار بزرگ تبدیل کرده می پردازد. ترامپ چین و مکزیک را متهم به دزدیدن مشاغل آمریکایی ها می کند البته فناوری چنان با سرعت پیش می رود که مشاغل در کارخانه ها رو به افول است و در این شرایط کاری از دست ترامپ ساخته نیست.
 
 
 
---
 
عنوان کتاب:  آنچه مال من است مال شماست
 
    تاریخ انتشار:    1396
 
نویسنده: ریچل باتزمن/ روراجرز
 
مترجم: سعید ارکان زاده یزدی
 
موضوع:
 
استفاده از اینترنت در کارآفرینی و کسب و کارها تنها به تغییر شیوه و قالب تولید و توزیع کالا و خدمات منحصر نشده است بلکه ذات و ساختار شیوه تولید را دگرگون کرده است. کتاب آن چه مال من است مال شماست به این موضوع می پردازد. کتاب از ظهور مصرف اشتراکی می گوید که حاصل فناوری های نوین و تغییر شیوه های مصرف کالا و خدمات است.
 
 
 
----
 
عنوان کتاب:  100 سال دگر....
 
تاریخ انتشار: 1395
 
نویسنده: ایگناسیو پالاسیوس هوئرتا
 
مترجم: آرش پور ابراهیمی
 
موضوع:
 
کتاب 100 سال دگر که آینده جهان را از نگاه اقتصاددانان پیشرو پیش بینی می کند، اولین بار در سال 2013 منتشر شد. این کتاب دامنه گسترده ای از موضوعات مانند وضعیت کار، درآمد، بهداشت، بازارها، صنعت بیمه، وضعیت سیاسی، فن آوری، تغییرات آب و هوایی و... را در بر می گیرد. نشیریه فارن افرز از این کتاب به عنوان اثری مهیج نام برده است.
 
----
 
عنوان کتاب: زندگی نامه حاج محمد حسن کمپانی ( امین الضرب )
 
    تاریخ انتشار: 1396
 
نویسنده: شیرین مهدوی
 
مترجم: منصوره اتحادیه (نظام مافی) / فرحناز امیر خانی حسینک لو
 
موضوع:
 
حاج محمد حسن امین الضرب بدون شک مهم ترین و اثرگذارترین بازرگان دوره قاجار در کشورمان است که در بسیاری از شهرهای کشور و حتی چند کشور اروپایی دفتر و نمایندگی داشت. در کتاب زندگی نامه محمد حسن کمپانی که ناصرالدین شاه به خاطر مدیریت ضرابخانه لقب امین الضرب را به او داده بود، شیرین مهدوی به زندگی و نقش او در توسعه کشور در دوره قاجار پرداخته است.
 
-----
 
عنوان کتاب:  تغییر بزرگ، جهان در سال 2050
 
    تاریخ انتشار:    1394
 
نویسنده: جمعی از نویسندگان اکونومیست/ ویراستاران : دنیل فرانکلین، جان اندروز
 
مترجم: سعید ارکان زاده یزدی
 
موضوع:
 
نگاه به آینده چگونه است؟ پیشرفت و توسعه چگونه جهان 2050 را شکل می دهد؟ چطور می توان به به تصویری از آینده دست یافت؟ در کتاب تغییر بزرگ، جهان در سال 2050، نویسندگان اکونومیست تلاش کرده اند در حالی که حتی گمانه زنی درباره یک هفته دیگر باتوجه به سرعت تحولات جهان مشکل است، 50 سال بعد را پیش بینی کنند. 
 
----
 
عنوان کتاب: سرمایه فراموش شده
 
تاریخ انتشار:    1396
 
نویسنده: محسن گودرزی
 
موضوع:
 
رفتارهای اقتصادی به ویژه آن گروه از رفتارهای مرتبط با سرمایه گذاری، بیش از هر چیزی به محیطی قابل پیش بینی وابسته است و کتاب سرمایه فراموش شده به این موضوع می پردازد. در این کتاب تاکید شده در شرایطی که افراد نسبت به آینده احساس سردرگمی داشته باشند یا نتوانند آن را پیش بینی کنند گرایش کمتری برای سرمایه گذاری های بلند مدت دارند.
 
----
 
عنوان کتاب: اقتصاد و دولت در ایران
 
تاریخ انتشار: 1397
 
نویسنده: موسی غنی ن‍ژاد
 
موضوع:
 
کتاب اقتصاد و دولت در ایران به ریشه‌ها وعلل تداوم اقتصاد دولتی در ایران می پردازد و موسی غنی‌نژاد این موضوع را از زمان نهضت مشروطه تاکنون مورد بررسی قرار داده است. در بخشی از کتاب آمده است:« ردپای ناسیونالیسم و اقتصاد دولتی را در همه نهضت‌ها و نظام‌های سیاسی؛ از نهضت ملی شدن صنعت نفت گرفته تا انقلاب اسلامی می‌توان مشاهده کرد.»