پرداخت بدهی مالیاتی شرط اعطای تسهیلات بانکی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به مدیران اجرایی و استانی اعلام کرد: دریافت وام از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی منوط به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و ارائه صورت مالی از سوی بانک‌ها شد.
 
پیرو بخشنامه های شماره ۲۰۰/۴۱۶۷ مورخ ۱۳۹۱/۳/۱ و شماره ۲۰۰/۹۵/۶۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۱ در راستای بهبود و ارتقاء فضای کسب و کار، حد نصاب مذکور در ماده (۱) ضوابط اجرایی موضوع تبصره (۱) ماده (۱۸۶) قانون مالیاتهای مستقیم بازنگری شد. همچنین دامنه تسهیلات مشمول تبصره مرصوف در چارچوب قوانین و مقررات موجود، مورد بازبینی قرار گرفت. بر این اساس متن املاحی ماده (۱) ضوابط اجرایی مذکور به شرح ذیل جهت اجرا، ابلاغ می‌شود.
 
ماده یک: اعطای هرگونه تسهیلات ارزی با ریالی، توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی که از این پس به اختصار موسسه اعتباری نامیده می شوند، به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی (صاحبان مشاغل موضوع قانون مالیات های مستقیم برای اشخاص حقوقی از مبلغ پنج میلیارد ریال و بالاتر و برای اشخاص حقیقی از مبلغ دو میلیارد ریال و بالاتر ظرف مدت یکسال شمسی، مشمول مقررات تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مذکور می باشد.
 
به گزارش فارس، تبصره  دو: معادل ریالی تسهیلات اعطایی بر اساس نرخ مرجع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنای تعیین شمول یا عدم شمول تسهیلات و تعهدات مذکور به حکم تبصره یاد شده می باشد.