بیمه دانا هم ۴.۰۰۰ میلیارد ریالی می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سازمان بورس در اطلاعیه ای با عنوان صدور مجوز افزایش سرمایه و در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، از بررسی تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه دانا (سهامی عام) در این سازمان خبر داد و اعلام کرد که بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.
 
بر اساس این اطلاعیه، سرمایه کنونی شرکت بیمه دانا با نماد دانا، 1.500 میلیارد ریال است که با انتشار دو میلیارد و 500 میلیون سهم یکهزار ریالی معادل 2.500 میلیارد ریال، سرمایه این شرکت بیمه خصوصی به 4.000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
 
این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و با هدف اصلاح ساختار مالی و رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی مبنی بر حداقل سرمایه در فعالیت امور بیمه گری اتکایی انجام خواهد شد.
 
این گزارش حاکی است، شروع پذیره نویسی حداکثر تا 60 روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز خواهد شد و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
 
همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، از سوی سازمان نخواهد بود.