واگذاری صندوق امانات بانک ایران زمین
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این صندوق ها با مجهزترین و ایمن ترین امکانات الکترونیک طراحی شده است و مشتریان بانک ایران زمین می توانند اسناد، اوراق و اشیای ارزشمند خود را که نگهداری آنها در خارج از بانک به خاطر خطرات احتمالی از قبیل حریق، سرقت و ... مواجه است، در این صندوق ها نگهداری کنند.
 
بر اساس این گزارش، صندوق های امانات بانک ایران زمین محلی مطمئن برای حفظ اسناد و اشیای گران قیمت و مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت است، که مشتریان می توانند برای نگهداری از اشیاء قیمتی   یا اوراق مهم خود، آنها را از بانک اجاره کنند.
 
بر این اساس، مشتری می تواند هرگونه اشیای و اسنادی را که مایل باشد، به استثناء اشیاء و اسناد غیرقانونی و غیرمتعارف و هرآنچه نگهداری آن از نظر قوانین و مقررات غیر مجاز و یا جرم شناخته می شود (شامل مواد اشتعال زا، فساد پذیر، اسلحه سرد و گرم، مهمات، مواد مخدر و نظایر آن) را در صندوق مربوط به خود نگهداری کند.
 
بانک ایران زمین صندوق اجاره ای را با شرایطی به مشتری واگذار می کند و هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب قانون اهلیت انجام معامله را داشته و دارای هر نوع حساب نزد بانک باشد، می تواند طبق ضوابط از خدمات صندوق های اجاره ای بانک استفاده کند.
 
در عین حال، اجاره صندوق کاملاً شخصی و اسمی و غیرقابل انتقال است و فقط اجاره کننده می تواند از آن استفاده کند.