گام‌های نخست سهم اولی‌ها در بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ جواد عشقی نژاد اظهار داشت: امروز بازار سرمایه بازاری است که سودآوری خود را نشان داده و بالاتر از نرخ تورم و دیگر بازارهای موازی حرکت کرده است؛ در عین حال ریزش های گاه به گاه آن طبیعی است و اینکه گاه دیده می شود افرادی برای یک سهم در صف خرید بوده اند ولی همان سهم را در صف فروش، به فروش می رسانند با رفتار حرفه ای مغایر است .
 
وی با تاکید بر پرهیز سرمایه گذاران جدید از ورود مستقیم به بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه از گذشته تا امروز فراز و فرودهای فراوانی داشته است و سرمایه گذاران قدیمی تجربیات و اصول حرفه ای را با گذشت زمان کسب کرده اند و در خرید و فروش های خود به کار می گیرند ، ولی سرمایه گذارانی که سال اول حضور آنها در بازار سرمایه است، حتما از ابزارهای واسطه استفاده کنند و ترجیحا صندوق های سرمایه گذاری و روش هایی را که برای این کار در بازار تعریف شده ، انتخاب کنند.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر هم حجم پولی که قرار است این افراد وارد بورس کنند، بالاست و می خواهند وارد صندوق ها نشوند، شرکت های سبدگردان می توانند حتما به‌ آنها کمک کنند ؛ لذا لازم است از تکیه بر توصیه های غیر رسمی تلگرامی و حدس و گمان های غیرحرفه ای خودداری شود.
 
عشقی نژاد توضیح داد: پول های جدید در بازار سرمایه به خوبی قابلیت مدیریت است و این بازار قابلیت جایگزینی بازار پول را دارد ، به شرطی که ابزار آن درست چیده شود . لذا توصیه ما این است که افراد قبل از سرمایه گذاری، آموزش های لازم را - که اکثر آنها هم رایگان است - در حوزه های کارگزاری و نهادهای بورس ببینند، وگرنه بروز رفتارهای غیر حرفه ای در این بازار ممکن است بر پرونده های قضایی اضافه کند.