بازار سرمایه کریدور اصلی توسعه اقتصاد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از آخرین دستاوردهای فناورانه بازار سرمایه در راستای تحقق سیاست های کلان نظام و با هدف ارتقای خدمت رسانی الکترونیکی به سرمایه‌گذاران و سهامداران اوراق بهادار و بورس های کالایی اظهار داشت: اقتصاد مردم بنیان وجوه گوناگونی دارد. مردم بنیان بودن اقتصاد حتی از خصوصی سازی نیز بزرگ تر است و در این شیوه ملاک آن است که آنچه مردم دارند تا اظهار به غیر صورت نگرفته برای مردم است و این‌نگاه تا تحقق حداکثری باید ادامه پیدا کند.
 
وزیر اقتصاد گفت: بازار سرمایه در اقتصاد ایران یکی از بازارهای مبنا است که امکان مشارکت حداکثری را برای مردم فراهم کرده و از طرفی دیگر در بازار سرمایه می‌توانیم همراه با فناوری های نوین مشکلات را کم‌ کنیم که برگزاری مجامع الکترونیک یکی از این پازل ها است.
 
دژپسند افزود: بهره مندی از اطلاعات کامل و جامع و بدون رانت و هزینه باید یکی از ارکان و اهداف اصلی در بازار سرمایه باشد که این امر با فناوری های نوین محقق می شود.
 
وی اظهار داشت: شکل گیری جریان منابع از خرده رشته ها تا کلان رشته ها برای تامین مالی در اقتصاد از جمله فرصت های بازار سرمایه است که نگاه مردم بنیان بودن را شامل می شود تا عینت بیرونی پیدا کند.
 
وزیر اقتصاد تاکید کرد: در حال حاضر ما از اقتصاد بودجه نفتی دولت فاصله گرفته ایم، نظام بانکی نیز به کارکرد اصلی خودش در تامین مالی می پردازد و در این میان بازار سرمایه باید با سرعت بالا میدان گشایی کند و به خصوص در بحث تعمیق بازار و مدرنیزه کردن که باعث می شود شکوفاتر شدن می شود حرکت کند و گوی سبقت را از سایر بازارها برباید.
 
وی افزود: بازار سرمایه باید کریدور اصلی توسعه اقتصاد شود تا تامین‌مالی پایدار شکل گیرد. در صیانت از حقوق سهامدار باید تلاش ها بیشتر شود تا اطمینان بخش بودن عمیق تر شود و بورس باید با سرعت این‌ مسیر را با هوشمند شدن بازار سرمایه طی کند که فراتر از الکترونیکی شدن است.
 
وزیر اقتصاد در ادامه گفت: باید بازار سرمایه به سمت هوشمند شدن ابزارها و کارکردها نیز حرکت کند تا یک بسته کامل ارائه شود.
 
دژپسند در ادامه افزود: در بسیاری از بازارهای دنیا معاملات الگوریتمی از معاملات عادی در حال پیشی گرفتن است و ما در ایران نیز باید در این مسیر گام بر داریم و اگر بخواهیم بازار سرمایه ایران در دنیا قابل اعتنا شود باید به این سمت برویم‌ و از استاندارد سازی و الگوهای جهانی استفاده کنیم.
 
وزیر اقتصاد گفت: باید سرعت تحول و پیشرفت ها و یکپارچه سازی ها در بازار سرمایه افزایش پیدا کند و در این‌ میان ثانیه ها باید ارزش پیدا کند و باید هدف دار بحث بازار سرمایه هوشمند محقق شود و در همین ارتباط رییس سازمان بورس وعده داده که در سال ۹۹ این هدف مهم و ویژه عملیاتی شود.