صنعت استخراج رمزارز در ایران مصادره شده است
برخورد قهری با دارندگان دستگاه های استخراج رمز ارز در کشور هم چنان ادامه داد. بسیاری از افراد این دستگاه ها را از سایت های داخلی مجاز و تحت نظارت وزارت صمت خریداری کردند، با این حال به بهانه قاچاق، دستگاه آن ها ضبط می شود. این روند درحالی ادامه دارد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم بر لزوم یافتن راه حلی برای خروج از این وضعیت امنیتی صحه گذاشته است. این موضوع در مصوبه دولت درباره این صنعت دیده نشده، به همین دلیل در سه شنبه هفته گذشته در جلسه کمیسیون اقتصاد هیئت دولت لزوم چاره اندیشی در این باره مطرح شد. ما در انجمن بلاکچین پیشنهادات خود را به مسئولان در دولت به طور مکتوب ارائه کردیم و اکنون باید دید کدام یک از روش ها برای تسریع در قانونی کردن فعالیت این دستگاه ها مورد توافق قرار می گیرد.
 
شرایط صنعت استخراج رمزارز در ایران پس از مصوبه دولت به گونه ای است که راه اندازی مزارع بزرگ دیگر صرفه ندارد. مزارعی که اکنون در حال استخراج و فعالیت است، ربطی به مردم یا بخش خصوصی ندارد. اگر کسی از بخش خصوصی هم توانسته مزارعی را راه اندازی یا حفظ کند، دارای امضای طلایی است. متاسفانه صنعت استخراج رمز ارز در کشور ما مصادره شده است و تنها محدود به افرادی است که با رانت به برق ارزان دسترسی دارند و فعالیت مردم در این صنعت کاهش یافته است. درواقع کسانی صنعت استخراج رمزارز را مصادره کردند که اصل فعالیت آنان، منافعی را برای کشور به همراه ندارد.  
 
لفظ سرمایه خارجی جذاب است اما بارها بهره برداری سودجویانه از این واژه را دیده ایم. در بسیاری از صنایع در کشور ما، سرمایه داخلی پاسخگوست و نیازی به سرمایه خارجی نداریم و اگر منافع ملی را از مسیرهای درست دنبال کنیم، لزومی به شعار دادن درباره سرمایه خارجی نیست. در صنعت رمزارز می توانستیم از سرمایه داخلی به بهترین شکل استفاده کنیم اما شرایط را برای مردم سخت کردیم.
 
استخراج و معامله رمرارزها دو زمینه پرریسک است. براساس مصوبه دولت، ریسک سرمایه گذاری در این زمینه با سرمایه گذار است و خود باید هزینه های آن را تقبل کند. طبیعی است در چنین شرایطی، علاقمندان به سرمایه گذاری در این صنعت باید با اشراف کامل به شرایط بازار فعالیت خود را آغاز کنند.