اعطای لوح تقدیر جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت به بیمه پاسارگاد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد، بر اساس گزارش های دریافتی، تقدیرنامه کنفرانس ملی فرهنگ ‌سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش های اجتماعی به شرکت بیمه پاسارگاد اعطا شد. این قدردانی به پاس تلاش بی شاعبه بیمه پاسارگاد در راستای ایفای تعهدات، اقدامات انسان دوستانه و عملکرد مناسب در زمینه مسئولیت های اجتماعی و عمل به برنامه های پیش رو ، به این شرکت اعطا شده است.
 
در این کنفرانس که با حضور استادان و کارشناسان، دانشجویان و فعالان حوزه فرهنگ‌سازمانی برگزار شد، مطالب بسیار کاربردی توسط مدیران و استادان در خصوص موضوع کنفرانس، پژوهش‌های صورت گرفته و تجربیات سازمان‌های مختلف در این حوزه مطرح شد. همچنین در بخش اختتامیه، مراسم اعطای چهارمین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت برگزار شد.
 
چهارمین کنفرانس فرهنگ سازمانی با اهداف زیر برنامه ریزی و اجرا گردید: – تبیین پدیده های نوظهور و شناسایی عوامل ارکان ساز آینده؛ – کاهش تهدیدات مبتنی بر فناوری های نوین بر ارزش های اجتماعی؛ – شناسایی نظام مند ارزش های اجتماعی برای ساخت آینده ای مطلوب تر.

 

 

1

 

مهم ترین رخ دادها و دست آوردهای چهارمین کنفرانس فرهنگ سازمانی و چهارمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی به شرح زیر می باشد:

۱- سخنرانی آقای دکتر رضا اردکانیان –وزیر محترم نیرو

۲- سخنرانی آقای دکتر مجید قاسمی – رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس و رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت ایران

۳-  سخنرانی ۱۴ نفر از استادان برجسته و صاحب نظر حوزه فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی مدیریت

۴-  اجرای ۳ پنل تخصصی با عناوین:

– ارتقاء فرهنگ سازمانی در بخش های دولتی و عمومی کشور؛

– آینده پژوهی ارزش های اجتماعی؛

– ارزش های اخلاقی در شکل گیری رفتارهای فردی نسل های مختلف.

۵- رونمایی از ۱۰ کتاب، که با حمایت علمی انجمن مدیریت ایران به چاپ رسیده است. عناوین کتاب ها به شرح زیر می باشد:

– معماری پژوهش؛ رویکردی کاربردی بر روش تحقیق در علوم رفتاری

– مهارت حل مساله و تصمیم گیری

– فردریک وینسلوتیلور

– مدیریت استعداد سازمانی

– کاربرد رفتارشناسی دیسک در مدیریت منابع انسانی

– تفکر سیستمی؛ زیر بنای رهبری سازمان

– مدیریت تغییر در سازمان ها

– چالش های نسلی در سازمان

– به زیستی سازمانی

– جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت

۶- دریافت مقالات علمی از محققان، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ارزیابی علمی مقالات توسط اعضای هیات علمی برای ارائه در کنفرانس و درج در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC))، پایگاه Civilica))و چاپ آن در مجله مدیریت؛

۷- حضور شرکت های معظم صنعتی، اقتصادی، خدماتی و بنگاه های عام المنفعه در فرآیند ارزیابی و انتخاب شرکت های برتر حوزه مسئولیت اجتماعی مدیریت در کشور؛

۸- اخذ گواهی نامه استاندارد بین المللی ” مسئولیت اجتماعی شرکتی”(ISO 26000) برای انجمن مدیریت ایران.

با توجه به دست آوردهای علمی کنفرانس و جایزه، بخش نتایج پایانی بیانیه کنفرانس شامل ۱۲ رویکرد را به شرح زیر اعلام و اجرای آن را که موجب اعتلای ارزش های سازمانی، گسترش و تقویت راهبردهای فرهنگ سازمانی و تعالی مسئولیت های اجتماعی مدیریت در سازمان ها می باشد را خواستاریم:

۱- تدوین الگوهای ارزشی، اخلاقی و پای بندی به آن سلامت اداری را تضمین می کند. برگزار کنندگان کنفرانس تلاش و اهتمام خود را در نقش آفرینی علمی و کاربردی مبانی نوین فرهنگ سازمانی معطوف نمودند و در این مسیر خواهان همکاری کلیه نهادهای تصمیم گیری علمی و فرهنگی کشور می باشیم.

۲- بر این باوریم که تهیه و اجرای راهبرد مسئولیت های اجتماعی به عهده رهبران سازمان ها می باشد. برآنیم تا با توسعه مبانی علمی این حوزه دوام، بقاء و پایداری سازمان ها بر پایه التزام و پاسخگویی در قبال مسئولیت های اقتصادی، قانونی، زیست محیطی اخلاق حرفه ای و اقدامات بشر دوستانه را بهبود و ارتقاء دهیم.

۳- طراحی و اجرای ساختارهای مبتنی بر چابک سازی و شفاف سازی ارزش های سازمانی نیازمند مطالعه و بررسی ارزش های فعلی و ارزش های پیش رو با رویکرد آینده پژوهی می باشد. تلاش خواهیم کرد ضمن برنامه ریزی آموزشی و مشاوره ای در انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم استقرار نظام های مدیریت ارزشی(MBV) در سازمان ها را تسهیل و امکان پذیر نماییم.

۴-  معتقدیم عزم و اراده ملی در مواجهه هوشمندانه با تغییرات و رویکردهای نوین فناورانه نیازمند انسجام و یکپارچگی در سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح کلان و خرد می باشد. براین اساس بهره گیری از راهبردهای کارگروه های تخصصی در این حوزه علمی را در دستور کار خود قرار داده ایم و برآن اهتمام داریم تا شبکه قدرتمند متخصصان علم و فناوری را جهت رهبری و مدیریت این مطالعات علمی و کاربردی بسیج نماییم.

۵- تحقق خاستگاه های توسعه پایدار با سرآمدی سرمایه های انسانی میسر و ممکن می گردد. بر این اساس ضروری است با برنامه ریزی جهت توانمندسازی و ارتقای شایستگی های سرمایه های انسانی، به دانش های نوین و پای بندی به اصول و ارزش های مبتنی بر هویت و تمدن سازمانی، بیش از پیش کوشا باشیم.

۶- اندیشیدن در چیستی و چرایی علت وجودی سازمان ها از یک سو و درک قوانین حاکم بر روابط انسانی و چگونگی به کارگیری یافته ها و نظریات مدیریتی همواره توجه محققان و اندیشمندان را به خود معطوف نموده است. انجمن مدیریت ایران به عنوان نهادی علمی، در راستای ایفای نقش مرجعیت علمی “تدوین دانشنامه فلسفه مدیریت” را در صدر برنامه های علمی خود قرار داده است. در این مسیر برآنیم تا با مطالعات و پژوهش های علمی پیوند عمیق تفکر فلسفی با مدیریت را از طریق درک پویایی های عالمانه برای یافتن و پاسخ به جایگاه های فرا مرتبه و اندیشمند نمودن فرآیند مدیریت ایجاد کنیم.

۷- بر این باوریم که آینده با افکار، اعمال و اصرار ما ساخته می شود. در این زمینه نیازمند برنامه ریزی برای هویت بخشی و ارزشمند ساختن رفتار نسل های آینده هستیم. نسلی که با کمک فناوری های نوین جهان را تسخیر می کند. برآنیم تا با تکیه بر ارزش های بنیادین و حمایت های علمی زمینه های حضور و نقش آفرینی نسل های آینده را در جایگاه برتر علمی کشور و عرصه های بین المللی میسر و ممکن سازیم.

۸- آموزه های مدیریتی در فضای گفتگو و تعامل، قوام و دوام می یابند. ایجاد پایگاه و شبکه قدرتمند تخصصی بین اندیشمندان، محققان، استادان و دانش پژوهان از اقدامات مهم برگزارگنندگان کنفرانس می باشد که به سرعت در حال توسعه است.

۹- انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم به عنوان دو نهاد علمی و تخصصی برجسته کشور، آمادگی دارند تا هم چون سال های گذشته در کنار سازمان امور اداری و استخدامی، ضمن کمک به تدوین مبانی علمی و تعیین سنجه ها و معیارهای تعالی فرهنگ سازمانی، اجرای برنامه های آموزشی، پرورشی و ارزیابی های فرهنگی نهادهای اجرایی به عهده گیرند و تلاش نمایند با همکاری سازمان مذکور، تحقق اهداف عالیه این طرح را در سطح سازمان های کشور توسعه و گسترش دهند.

۱۰- یکی از اصول طلایی در سازمان های متعالی و پیشرو دنیا، استقرار راهبردهای منفعت رسانی به جامعه می باشد. بر این اساس سازمان ها خود را مکلف می کنند در قبال منافعی که از جامعه کسب می کنند، منافعی را به آنان برگردانند. انجمن مدیریت ایران با همکاری دانشگاه خاتم بر آن است تا با فرهنگ سازی و تنویر افکار مدیران و رهبران سازمان ها، بتواند از طریق برگزاری “جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت” توجه و انگیزه مدیران را برای زمینه های حفاظت و صیانت از سرمایه های ملی فراهم نماید.

۱۱-  تبیین جایگاه و منزلت اصیل انسان، نیازمند فرآیندی مستمر و پایدار است. باتوجه به رشد شخصیت و شکل گیری ویژگی های اخلاقی، ضرورت دارد تا با برنامه ریزی های منسجم و یکپارچه برای تعیین و ترفیع ویژگی ها و تعالی بخشی به هویت انسانی و ترسیم جایگاه والای هویت انسانی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درس هایی با موضوع ارزش های اخلاقی و مدیریت فرهنگی را در کتاب های درسی لحاظ نمایند تا با پرورش و توانمندسازی نسل های آینده، شاهد تحولات چشمگیر در حوزه منزلت انسانی باشیم.

۱۲- سازمان ها برای ورود به هزاره سوم با چالش های محیطی پیچیده و بی ثبات مواجه هستند. در این زمینه شناسایی، پرورش و مدیریت استعدادهایی که می توانند در نقش های مدیریتی، تدابیری حکیمانه اتخاذ نمایند، مزیت هایی را برای سازمان ایجاد می کنند. انجمن مدیریت با طراحی مدل مدیریت استعداد با رویکرد حکمت(ماح) تلاش دارد تا با فرهنگ سازی در حوزه جذب، نگهداری و مدیریت استعدادهای سازمانی زمینه بهره مندی از این ذخایر ارزشمند ملی را در کشور تسهیل و حمایت نماید.