پرداخت ۸۲۹ هزارمیلیارد ریال تسهیلات عقود اسلامی دربانک ملی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این تسهیلات در یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۳۵ فقره و در قالب عقود مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین، قرض الحسنه و... تخصیص داده شده است.
 
بانک ملی ایران ۵۵ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال تسهیلات در ۷۵ هزار و ۵۳۷ فقره در قالب عقد مضاربه پرداخت کرده است. در بخش مشارکت مدنی نیز شعب این بانک ۵۱ هزار و ۶۴۵ فقره تسهیلات به ارزش ۲۵۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده اند.
 
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز در بانک ملی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که در ۹ ماه ابتدای امسال این بانک ۳۰۷ هزار و ۸۷۲ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۷۴ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه به متقاضیان پرداخته است.
 
از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، سهم فروش اقساطی ۶۸۹ هزار و ۳۱۳ فقره تسهیلات به ارزش ۲۸۶ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال و اجاره به شرط تملیک یک هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال است.  همچنین شعب بانک ملی ایران در مدت مذکور  ۱۷۸ هزار و ۱۵۱ فقره تسهیلات جعاله به ارزش ۵۴ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال پرداخت کرده اند.
 
در بخش خرید دین نیز ۲۹ هزار و یک فقره تسهیلات به ارزش ۴۹ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال، مرابحه ۲۲ هزار و ۳۱۱ فقره تسهیلات به ارزش ۲۸ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال و در بخش سلف ۳ هزار و ۵۶۵ فقره تسهیلات به ارزش ۲۲ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.