صادرات آهن اسفنجی با رشد ۷۵ درصدی همراه شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بررسی مقاصد صادراتی آهن اسفنجی کشورمان حاکی از آن است  که تعداد ۲۰ کشور امسال از صادرات ایران استقبال کردند، درحالی که سال گذشته ۱۰ کشور پذیرای آهن اسفنجی ایران بودند، بنابراین قابلیت مطلوب این محصول در ارز آوری و توسعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
بررسی آمارهای پیشین گویای آن است که صادرات آهن اسفنجی در دوره ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۵ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با رقم ۳۷۴ هزار تن مربوط به ۶ ماهه نخست ۹۷ رشد ۶۲ درصدی را نشان داد.
 
سهم آهن اسفنجی از کل صادرات ۶ ماهه امسال ۹.۳ درصد است که پس از فولاد میانی و میلگرد، جایگاه سوم را در جدول صادرات به خود اختصاص داده است.
 
کارشناسان صنعت فولاد پیش از این پیش بینی کردند که صادرات آهن اسفنجی در نیمه دوم امسال روندکاهشی به خود گیرد که بیشتر ناشی از تمرکز کارخانه های فولاد سازی با روش کوره القایی (حدود هفت میلیون تن تولید) بر روی آهن اسفنجی به جای استفاده از آهن قراضه است، زیرا مشخصه قیمت مناسب یکی از دلایل این رویکرد محسوب می شود.همچنین موضوع کمبود گندله از دیگر دلایلی به حساب می آید که فولادسازان بزرگ وارد بازار خرید آهن اسفنجی شوند و به این ترتیب پیامد عرضه کمتر به بازارهای صادراتی را به دنبال داشته باشد.