افزایش ۷۵ هزار تومانی قیمت سکه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)فرارسیدن آخرین روز  سال ۲۰۱۹ باعث افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی و به تبع آن رشد قیمت ها در بازار طلای کشورمان شد. قیمت اونس طلا امروز حدود ۹ دلار رشد پیدا کرد.
 
براین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به بهای چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد. نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ارزش گذاری شد.
 
همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.
 
هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۷۶ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۶۲ هزار تومان به فروش رسید.
 
اونس طلا نیز به نرخ یک هزار و ۵۲۴ دلار رسید.
 
بازارهای جهانی از چندی پیش به اسقبال سال جدید میلادی ( ۲۰۲۰) رفته بودند و تب و تاب داشتند و امروز دهم دیماه در واقع آخرین روز سال میلادی کهنه ( 2019) محسوب می شود.
 
«ابراهیم محمدولی» رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره چرایی رشد قیمت اونس و به تبع آن طلا گفته است: نزدیک شدن به زمان سال نو میلادی و تعطیلات مربوطه از عوامل تاثیرگزار بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه است.
 
به گفته وی، افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بر نرخ طلا در بازارهای داخلی موثر است و به همین دلیل بهای طلا و سکه در کشور افزایش یافت.
 
محمدولی اضافه کرد: بسیاری از سایت های اعلام قیمت اونس و شاخص‌های اقتصادی در زمان سال نو میلادی، تعطیل می‌شوند و دسترسی به قیمت را دشوار می کنند که این موضوع در ایجاد جو روانی رشد قیمت ها تاثیر دارد.
 
به اعتقاد رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین نیز در این ارتباط موثر بوده و باعث افزایش تقاضا برای طلا و به تبع آن رشد قیمت این فلز قیمتی شده است.