افزایش سرمایه بیمه کوثر از محل تجدید ارزیابی دارایی ها
به گزارش پایگاه اطلعا رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شرکت بیمه کوثر که با سرمایه 2.500 میلیارد ریال و با نماد بکوثر از شرکت های بیمه پذیرفته شده در فرابورس محسوب می شود در اطلاعیه خود اعلام کرد که پیرو جلسه روز 7 دی ماه هیات مدیره شرکت، پیشنهاد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اجرای ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور مجلس شورای اسلامی تصویب  شده و در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
 
بر اساس این گزارش، این ماده قانونی با هدف رونق تولید، ایجاد اشتغال و اصلاح ساختار مالی با استفاده از معافیت مالیاتی حکم مقرر در تبصره 1 ماده 149 قانون مالیات های مستقیم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
 
بر اساس مصوبه هیات مدیره بیمه کوثر، تعیین مبلغ و درصد افزایش سرمایه پس از اتمام ارزیابی دارایی های ثابت از سوی هیأت کارشناسان رسمی دادگستری و تهیه گزارش های توجیهی افزایش سرمایه مشخص خواهد شد.
 
در عین حال، پس از مشخص شدن نتایج حاصل از ارزیابی ها، افزایش سرمایه یاشده منوط به موافقت و تصویب مجمع عمومی فوق العاده سهامداران و اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی و انجام تمامی اقدامات قانونی مطابق با دستور العمل های آن سازمان خواهد بود. 
 
بدیهی است در صورت هرگونه رویداد با اهمیت ، مطابق ماده 13 دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا خواهد شد .